Két modelltől búcsúzik idén a Ferrari, az egyiknek egyelőre utódja sincsen

2024.08.06. 13:32

  • A Ferrari hamarosan leállítja az SF90 Stradale és a 812 GTS gyártását.
  • Az SF 90 XX egyelőre marad, a modellcsaládnak azonban még nincs hivatalos utódja.
  • A 812 Competizione és a Roma eladásai is csökkennek, hamarosan azoknak is vége lesz.
  • A 812 modellcsaládot a 12 Cilindri váltja majd rövidesen.
  • A Ferrari 7044 autót adott el 2024 első felében, ez egy százalékos növekedés 2023 azonos időszakához képest.
  • Nem engedik el a belsőégésű motort, de fejlesztenek elektromos autót és hibrideket is.

Megérkezett a Ferrari féléves jelentése 2024-re. Ebben nem csak az szerepel, hogy az olasz sportautógyártó egy százalékkal növelte eladásait a 2023 azonos időszakához képest, de az is, hogy két modelljüket is nyugdíjazzák. Hamarosan leáll az SF90 Stradale gyártása, de fontos, hogy itt csak erről a változatról van szó. A még sokkal durvább SF90 XX marad.

A paletta átalakításának másik áldozata a Ferrari 812 GTS lesz, ennek viszont már megvan az utódja. A nevéből adódóan szintén 12 hengeres 12Cilindri veszi majd át a helyét, így a 812 Competizione is eltűnik majd. A Ferrari arról is beszámolt, hogy ennek a modellnek a Romával együtt csökkentek az eladásai a vizsgált időszakban és mivel mind a ketten az életciklusuk vége felé tartanak, ezért rövidesen ezeket is beszántják.

Érdekesség, hogy az SF90 Stradale utódlásáról egyelőre csak homályos ígéretek vannak. Többen is lefotóztak egy olyan álcázott Ferrari prototípust, amire azt gondolják, hogy az SF90 utódja lehet, de ezt egyelőre senki sem erősítette meg. Az 1000 lóerős, plug-in hibrid sportautó lényegében a márka jelenlegi zászlóshajója, ezért esélyes, hogy nem tűnik el utód nélkül. Mivel a gyártó azt ígéri, hogy nem engedi el a belsőégésű motorokat, de komoly energiát fektet a plug-in hibrid hajtásláncokba és közben elektromos autót is fejleszt, egyelőre lehetetlen megjósolni, hogy az új csúcsmodell milyen hajtást kap.

A Ferrari 2024 első félévében 7044 autót szállított le, ez a már említett egyszázalékos növekedésre volt elég. Egy pillanatra sem kell félteni őket, mert ha csak a megrendeléseiket nézzük, akkor 2026-ig van munkájuk. Korábban azt mondták, hogy a belsőégésű motornak még sok dolga lesz az autóikban, de emellett folyamatban van egy elektromos modell fejlesztése is. Bár erős vásárlói igény mutatkozik a Ferrari SUV modelljére, a Purosangue-ra, de az az eladások legfeljebb 20 százalékát tehetik ki.

Forrás: Motor1