- A Rimac leleplezte a Nevera nevű brutális elektromos sportautójuk új változatát, a Nevera R-t.
- A modell könnyebb, erősebb, alacsonyabb és sokkal több rajta a szárny.
- A gyártó a háttérben egy ennél is nagyobb dobásra készül.
A Rimac leleplezte a Nevera nevű brutális elektromos sportautójuk új, kifejezetten versenypályára optimalizált változatát, a Nevera R-t. A modell könnyebb, erősebb, alacsonyabb és sokkal több rajta a szárny.
A Nevera R 2107 lóerős, ami 193-mal több, mint az alap Nevera estében. A végsebesség a jókora hátsó szárny, és egyéb aerodinamikai elemek ellenére is 412 km/h, a százas sprint pedig komikusan gyors: mindössze 1,74 másodpercig tart.
A nagyobb teljesítmény elérését egy újgenerációs, 108 kilowattórás akkumulátor is segíti. Bár a gyártó súlycsökkentést is emleget, ennek mértékét már nem árulták el. Ebből arra tippelünk, hogy a változás nem jelentős.
A plusz erő azonban még messze nem minden. A jobb kezelhetőségről egy hatalmas diffúzor, új első lökhárító, nagyobb kerékdőlés, Michelin Cup 2s abroncsok, finomhangolt kormánymű és speciális szolikon réteggel bevont karbon-kerámia fékek gondoskodnak.
A változtatásoknak hála a Rimac Nevera R 3,8 másodperccel gyorsabb a 6,1 kilométeres Nardo tesztpályán, mint az alap Nevera.
Az új modell mellett azonban Mate Rimac, a gyártó CEO-ja egy másik fontos bejelentést is tett. A vezető szerint a háttérben már dolgoznak egy kompromisszummentes, minden eddiginél durvább együléses pályaautón, amivel Forma–1-es pályarekordokat akarnak megdönteni.