Kikosarazta a magyarokat a spanyol állam, nem adják el a Talgót
- Stratégiai vállalattá minősítette a spanyol kormány a Talgót, ezért nem lehet értékesíteni.
- Így a Hernádi Zsolt érdekeltségi körébe tartozó Ganz-MaVag hiába kapott gigahitelt az Eximbanktól.
- A spanyolok semmiképpen sem akarták, hogy magyarok vásárolják meg a céget, mert attól féltek, hogy hazánk oroszok kezére játszaná a céget.
Ahogy azt korábban megírtuk, a Hernádi Zsolt érdekeltségi körébe tartozó Ganz MaVag csoport egy óriási hitelt kapott nemrég az Eximbanktól, hogy megvásárolhassa a spanyol Talgo vasútijármű-gyártó vállalatot. Most már azonban biztossá vált, hogy a spanyolok nem kívánják értékesíteni a céget.
Ugyanis a spanyol kormány minisztertanácsa kedden megállapodott arról, hogy az ország stratégiai és nemzetbiztonsági érdekei miatt elutasítja a Talgo megvásárlására irányuló Ganz MaVag ajánlatot. A spanyol kormány ezzel pontot tett a hónapok óta tartó huzavonára.
Bár a Talgo sosem volt veszteséges és a csődtől is távol állt, az elmúlt években a megrendelései alaposan visszaestek. Ezért a vállalat vezetése tavaly úgy döntött, hogy megpróbálja értékesíteni a céget, vagy annak egy részét, hogy a Talgo tőkeinjekciót kaphasson, amiből új fejlesztéseket és ezzel új piacokat célozhasson meg a vállalat. Komoly vételi szándékkal első körben csak a magyar cég jelentkezett. A spanyolok azonban attól féltek vélhetően jogosan, hogy a magyar állam valamilyen úton-módon, ahogy az a Dunakeszi Járműjavító esetében is történt, az oroszok kezére játszaná a Talgót. Ezért a spanyol kormány mindent megtett, ahogy ők mondják azért, nehogy Orbán Viktor kezére jusson a vasútijármű-gyártó vállalatuk. Ezek után a spanyolok a Ganz-MaVagon kívül bárkinek szívesen eladták volna a Talgót, jelentkezett is a cégért a cseh Skoda Transportation, de a legkedvezőbb ajánlatot végül a magyar vállalat csoport adta. Most pont került az ügylet végére, mégsem adják el a Talgót a spanyolok senkinek.
Hogy a Ganz-MaVag csoport mit akart kezdeni a hazánktól 1400 kilométerre fekvő vasútijármű-gyártóval, arról a cég soha nem beszélt. Most pedig, hogy már nem kaparinthatja meg, valószínűleg soha nem is tudjuk meg, hogy mi volt a terv.