- Elektromos Nomadot fejlesztettek a kicsi és könnyű autóiról híres Arielnél.
- A karosszéria biokompozitból készült, ami könnyebb, mint a szénszálas és életciklusa végén teljesen újrahasznosítható.
- Az autó csak 285 lóerő, de 489 Nm nyomatékot tud és ehhez alig 896 kiló.
- Az akkumulátor nincs 300 kiló, a hajtáslánc is csupán 92, így a 0-100-as gyorsulás 3,4 másodperc.
- Az autó egy töltéssel 241 kilométer megtételére képes, 20-ról 80 százalékra 25 perc alatt tölt fel.
- Az E-Nomad egyelőre koncepció, de az Ariel figyeli a vásárlói igényeket.
Kicsi, könnyű, ügyes és arányaiban egészen erős játékautóiról híres az Ariel. Elképesztő móka egy utcára és versenypályára tervezett Atom, vagy annak az off-road testvére, a Nomad. A közös pont mindben a csőváz, az istenien hangolt futómű és az éppen csak kellően erősre hangolt motor.
Ezt az elvet folytatja most a nemrég bemutatott E-Nomad koncepcióautó is, amely mellőzi a Ford féle 2,3 literes EcoBoost motort, helyette az áram veszi át a főszerepet. A hátsó tengelyhez sperr diffis hajtóművet, egy villanymotort és egy invertert építettek, ennek a csomagnak alig 92 kiló a súlya. A rendszerhez csatlakozik egy szűk 300 kilós akkumulátor, amit a jó súlyelosztás érdekében a hajtás elé építettek be. A vázszerkezet a Nomad 2-től jön, a karosszéria paneleknél viszont karbon helyett lenrost alapú biokompozitot használtak az E-Nomadnál. Ez nem csak azért jó, mert az előállítás 73 százalékkal alacsonyabb CO2-kibocsátással jár, de 9 százalékkal könnyebb is lett a szerkezet.
Mindent összevetve az E-Nomad súlya 896 kiló, tehát a mai modern autókhoz képest pillekönnyű, emiatt nem is kellett nagyon durva hajtáslánc. A hátra beépített villanymotor teljesítménye 285 lóerő, amihez tiszteletreméltó 489 Nm nyomaték tartozik. Terepen biztosan jól jön, hogy ez utóbbi adat instant üt, de aszfalton is izgalmasnak hangzik a 3,4 másodperces 0-100 – ami egyébként azonos a belső égésű motorral szerelt Nomad 2 értékével. Mindent összevetve a hatótáv csak 241 kilométer körül alakul a 41 kWh-s akkupakkal, viszont mivel ez egy hétvégi játtszós autó, ahol fontos szempont volt a súly alacsonyan tartása, igazából elég. Otthoni gyorstöltővel úgyis csupán 25 perc elérni vele 20-ról a 80 százalékot.
Az E-Nomad sok szempontból izgalmas autó. Nemcsak baromi szórakoztató lehet vele a terepen mozogni, de életciklusa végén a jelentős százaléka újrahasznosítható. Mindezek ellenére sajnos egyelőre csak egy koncepcióautó marad, de az Arielnél azt mondták, hogy figyelik a piacot és a vásárlói igényeket. Ennek megfelelően talán mégis megvalósulhat majd az E-Nomad a közeljövőben.
Forrás: Motor1