Rögzítőcsavarok törése okozhatta a vonatkisiklást a Keletinél
- Rögzítőcsavarok törése okozhatta, hogy kisiklott egy vonat augusztus 25-én este a Keleti Pályaudvarnál.
- A Közlekedésbiztonsági Szervezet szakmai vizsgálatot indított.
- Kb. 50 méter választotta el, hogy a másik vonat ne ütközzön neki a kisiklottnak.
Közzétették az elsődleges vizsgálatok eredményét, hogy miért siklott ki a vonat a Keleti Pályaudvarnál. Az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezete közleményében írta, hogy két rögzítőcsavarok törése okozhatta.
„A 4/a sz. váltó egyik csúcssínjét annak mozgató rúdjához rögzítő csavarok eltörtek, ennek következtében a váltó állításakor az állítórúd a csúcssín tényleges mozgatása nélkül a vágányúthoz szükséges végállásba került, így a biztosítóberendezés a váltót helyes állásúnak érzékelte a két simuló csúcssín ellenére” - olvasható a közleményben.
A helyszíni szemle további tapasztalatai, hogy mindkét vonat lezárt vágányúton, jelzőkezeléssel haladt be az állomásra. A 74-1 sz. vonat vágányútjában fekvő 4 sz. átszelési kitérőben a vonat érkezési irányából érintett mindkét csúcssín simult a tősínhez, ezért azon a mozdony és az első 5 kocsi kerekei a pályát elhagyták. A mozdony kerekei utóbb visszatértek a pályára úgy, hogy azzal a mozdony a szomszédos – a 656-1 sz. vonat számára kijelölt – vágányra került.
A 656-1 sz. vonat mozdonyvezetője a még mozgásban lévő, de már kisiklott kocsikat észlelve gyorsfékezéssel megállította vonatát kb. 50 méterrel az ütközés előtt.
A Közlekedésbiztonsági Szervezet szakmai vizsgálatot indított, aminek lezárultával zárójelentést készítenek, amit közzétesznek, hogy megelőzhetők legyenek a jövőbeli hasonló események bekövetkezése.