A levegő helyett a testedet fűtené a jövőben a Hyundai elektromos autója
- Fűtőpanelekkel javítaná elektromos autói hatótávját a Hyundai.
- A nemrég frissen fejlesztett panelek hatékonyabbak, mint elődeik.
- 17 százalékkal kevesebb áramot fogyasztanak, mint a hagyományos fűtés.
- A panelek körbeölelik az autóban utazót.
- -20 celsius fok mellett képesek három perc felmelegíteni egy embert.
- A rendszert még csak tesztelik, de a gyártó szerint működik.
Új megoldást fejleszt a Hyundai az elektromos autók belterének hatékony fűtésére. Az eddigi hagyományos rendszerek a levegőt melegítették fel az autó utasterében, a Hyundai megoldása viszont a hideg levegő mellett az emberi testet melegítené fel hősugárzó panelekkel. A technológia nem teljesen új, és itt nem csak a hagyományos ülésfűtésre gondolhatunk, a Lexus RZ-ben például rendelhető extra a lábtérben elhelyezett infrapanel, amely melegíti az elöl ülők lábát.
A Hyundai megoldása hasonló, azonban egy új technológiát alkalmaznak. Egy egészen vékony, rugalmas panelt készítettek, amin karbon nanocsöveket helyeztek el. Ezek sokkal hatékonyabb hőleadásra képesek, mint az eddig használt szénszálas fűtőelemek, így még kevesebb energiára lehet szüksége azonos kondíciók mellett. A koreai vállalat a paneleket nem csak a lábtérben – a sofőr oldalán a kormány alatt – helyezné el, hanem az ajtókárpitban és a középső könyéktámasz alatt is. Ezzel lényegében az embert körbe érik a meleget sugárzó panelek, hátulról és alulról pedig ott az ülésfűtés.
A rendszer lényege, hogy az autóban viszonylag hideg marad a levegő, míg a panelek képesek felmelegíteni a testünket. Kísérletek szerint -20 celsius fokos levegő mellett a paneleknek mindössze három perc alatt képesek felmelegíteni az autóban utazókat. Emellett a rendszer jótékony hatása, hogy 17 százalékkal kevesebb energiát vesz igénybe, mint a hagyományos fűtőrendszer, így egy elektromos autó hatótávját sem vágja oda annyira, ha hidegben kell közlekednünk vele. A panel működés közben egyébként fel tud forrósodni, de mindben lesz egy biztonsági megoldás, miszerint ha a felhasználó hozzáér, akkor az azonnal lekapcsol.
A Hyundai egyébként már 2019 óta kínál hasonló – kevésbé fejlett – paneleket bizonyos piacokon. A most frissen fejlesztett rendszert egyelőre csak a Genesis Neolun koncepcióautóba szerelték be kísérleti jelleggel. A gyártó szerint a technológia működőképes és hamarosan megjelenhet a szériaautókban is.
Forrás: Carscoops

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
