Ezt nem láttuk jönni: merész taktikával Leclerc az Olasz Nagydíj győztese

2024.09.01. 16:46

A két McLaren megtartotta az első két helyet a Forma–1-es Olasz Nagydíj rajtja után, de a második sikánhoz érve Oscar Piastri keményen betette az autóját Lando Norris mellé, a brit lendületet veszített, így Piastri mellett még Charles Leclerc is megelőzte az első Lesmo felé menet.

A rajt legnagyobb vesztesének a harmadik helyről induló George Russel bizonyult, aki elfékezte az első kanyart, átvágta a sikánt és egészen a hetedik helyig esett vissza. Szegény embert még az ág is húzza: valamivel később a brit első szárnya is megsérült.

Nem sokkal később Nico Hülkenberg próbált bebújni Yuki Tsunoda mellé a célegyenes végén, de szintén elfékezte magát és a japán autójának ütközött. Bár eleinte úgy tűnt, mind a ketten folytatni tudják, Hülkenberg a sérült első szárnya miatt kénytelen volt a boxba látogatni, Tsunoda pedig pár körrel később feladta a versenyt. Hülkenberg később 10 másodperces büntetést kapott.

A 15. körben aztán eldőlt a dominó: a McLaren a harmadik helyről boxba hívta Norrist, hogy megpróbáljanak Leclerc elé vágni. A brit azonban nagyon későn fékezett a boxutca bejáratánál, füstölgő kerekekkel csúszva pedig az ott elhelyezett táblát is súrolta. A következő körben aztán Leclercet is kihívta a Ferrari, majd Piastri is érkezett az élről.

Ezután furcsa jelentor következett: Daniel Ricciardo kapott 10 másodperces büntetést, mivel nem megfelelően töltötte le előző, az egyik Haasszal való összeérése miatti 5 másodperces büntetését. A visszajátszásból kiderült, hogy az egyik szerelő reflexből Ricciardo autójához nyúlt, mikor az a boxba érkezett.

GettyImages-2169046413

Miután az élmenők letudták a kiállásaikat, a két Red Bull találta magát az élen. Verstappen valamivel később, a 22. körben érkezett a boxba, de a a szerelők hibája miatt végül 6 másodpercig tartott a kerékcsere. Ezzel a holland rengeteg időt bukott, így lényegében lemondhatott a győzelmi, vagy akár dobogós reményeiről.

A 30. kör környékén aztán Norris küzködni kezdett a gumikkal második helyen: tempója visszaesett, és hibázott is a második sikánban. A 33. körben végül a boxba hívta a csapat, így a brit második kiállását is teljesítette.

A 38. körben a McLaren arról érdeklődött az élen haladó Piastrinál, hogy el tud-e menni a végéig a jelenlegi gumijaival. Piastri nemmel válaszolt, így a következő körben ő is egy újabb szett kemény keveréket kapott. A 42. körben aztán Verstappen is a boxba hajtott közepes keverékekért.

Mindeközben az első Forma–1-es versenyét teljesítő Franco Colapinto magabiztosan versenyzett: szépen tartotta a 12. helyet, két pozícióval lemaradva csapattársa, Alexander Albon mögött. 

Piastri és Norris kiállása óta a két Ferrari vezette a versenyt, Leclerc-Sainz sorrendben. Hiába fogytak azonban a körök, a vörösök nem álltak ki kereket cserélni, így az utolsó 10 körre egyértelművé vált, hogy némi meglepetésre egyetlen kiállással próbálják teljesíteni a futamot. A 45. körben Piastri megelőzte Sainz-ot, és a második helyre zárkózott, 12 másodperc hátrányban Leclerc mögött. Az ausztrálnak 8 köre maradt arra, hogy utolérje a monacóit.

Sainzot 5 körrel a vége előtt Norris is megelőzte, miközben Piastri 8 másodpercre közelítette meg a továbbra is vezető Leclercet. A monacói azonban az utolsó körökben is meglepően jó tempót diktált, így bár Pistri közeledett hozzá, utolérni egyszerűen nem tudta.

Az Olasz Nagydíjat így hatalmas meglepetésre Charlers Leclerc nyerte a Ferrarival, a második és harmadik helyen pedig a két McLaren futott be Piastri-Norris sorrendben. A további pontszerző helyeket Sainz, Hamilton, Verstappen, Russel, Perez, Magnussen és Albon szerezte meg.