A két McLaren megtartotta az első két helyet a Forma–1-es Olasz Nagydíj rajtja után, de a második sikánhoz érve Oscar Piastri keményen betette az autóját Lando Norris mellé, a brit lendületet veszített, így Piastri mellett még Charles Leclerc is megelőzte az első Lesmo felé menet.
A rajt legnagyobb vesztesének a harmadik helyről induló George Russel bizonyult, aki elfékezte az első kanyart, átvágta a sikánt és egészen a hetedik helyig esett vissza. Szegény embert még az ág is húzza: valamivel később a brit első szárnya is megsérült.
Nem sokkal később Nico Hülkenberg próbált bebújni Yuki Tsunoda mellé a célegyenes végén, de szintén elfékezte magát és a japán autójának ütközött. Bár eleinte úgy tűnt, mind a ketten folytatni tudják, Hülkenberg a sérült első szárnya miatt kénytelen volt a boxba látogatni, Tsunoda pedig pár körrel később feladta a versenyt. Hülkenberg később 10 másodperces büntetést kapott.
A 15. körben aztán eldőlt a dominó: a McLaren a harmadik helyről boxba hívta Norrist, hogy megpróbáljanak Leclerc elé vágni. A brit azonban nagyon későn fékezett a boxutca bejáratánál, füstölgő kerekekkel csúszva pedig az ott elhelyezett táblát is súrolta. A következő körben aztán Leclercet is kihívta a Ferrari, majd Piastri is érkezett az élről.
Ezután furcsa jelentor következett: Daniel Ricciardo kapott 10 másodperces büntetést, mivel nem megfelelően töltötte le előző, az egyik Haasszal való összeérése miatti 5 másodperces büntetését. A visszajátszásból kiderült, hogy az egyik szerelő reflexből Ricciardo autójához nyúlt, mikor az a boxba érkezett.

Miután az élmenők letudták a kiállásaikat, a két Red Bull találta magát az élen. Verstappen valamivel később, a 22. körben érkezett a boxba, de a a szerelők hibája miatt végül 6 másodpercig tartott a kerékcsere. Ezzel a holland rengeteg időt bukott, így lényegében lemondhatott a győzelmi, vagy akár dobogós reményeiről.
A 30. kör környékén aztán Norris küzködni kezdett a gumikkal második helyen: tempója visszaesett, és hibázott is a második sikánban. A 33. körben végül a boxba hívta a csapat, így a brit második kiállását is teljesítette.
A 38. körben a McLaren arról érdeklődött az élen haladó Piastrinál, hogy el tud-e menni a végéig a jelenlegi gumijaival. Piastri nemmel válaszolt, így a következő körben ő is egy újabb szett kemény keveréket kapott. A 42. körben aztán Verstappen is a boxba hajtott közepes keverékekért.
Mindeközben az első Forma–1-es versenyét teljesítő Franco Colapinto magabiztosan versenyzett: szépen tartotta a 12. helyet, két pozícióval lemaradva csapattársa, Alexander Albon mögött.
Hivatalos: a Williamsnek elege lett Logan Sargeantból, már Monzában egy fiatal argentinre cserélik
Sargeant múlt hétvégi buta hibája bizonyult az utolsó cseppnek a pohárban.
Piastri és Norris kiállása óta a két Ferrari vezette a versenyt, Leclerc-Sainz sorrendben. Hiába fogytak azonban a körök, a vörösök nem álltak ki kereket cserélni, így az utolsó 10 körre egyértelművé vált, hogy némi meglepetésre egyetlen kiállással próbálják teljesíteni a futamot. A 45. körben Piastri megelőzte Sainz-ot, és a második helyre zárkózott, 12 másodperc hátrányban Leclerc mögött. Az ausztrálnak 8 köre maradt arra, hogy utolérje a monacóit.
Sainzot 5 körrel a vége előtt Norris is megelőzte, miközben Piastri 8 másodpercre közelítette meg a továbbra is vezető Leclercet. A monacói azonban az utolsó körökben is meglepően jó tempót diktált, így bár Pistri közeledett hozzá, utolérni egyszerűen nem tudta.
Az Olasz Nagydíjat így hatalmas meglepetésre Charlers Leclerc nyerte a Ferrarival, a második és harmadik helyen pedig a két McLaren futott be Piastri-Norris sorrendben. A további pontszerző helyeket Sainz, Hamilton, Verstappen, Russel, Perez, Magnussen és Albon szerezte meg.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
