- Ez már az Audi Q5 harmadik generációja.
- Az újdonság teljesen új platformra épül.
- Maradnak a dízelek és a benzinesek.
- Minden változat váltója automata, minden modellbe kerül enyhe hibrid rendszer.
Az Audi a közelmúltban bemutatta az A4 helyére érkező, a kaszniformáival zavart okozó A5 szériát, majd később az új A6 e-tront. Ahogy az várható volt, frissítették az A5 kövérebb változatát, a Q5-öst is. Fogadjuk kitörő lelkesedéssel az Audi Q5 teljesen új platformra épülő harmadik generációját.
A kaszni minden centijét áttervezték: így már kevésbé hasonlít az elődjére, viszont hibátlanul beleillik a márka jelenlegi arculatába. A hangsúlyos élek maradtak, de a formák ívesebbek, az összhatás sportosabb, de kevésbé agresszív. Utóbbit az elődnél szigorúbb fényszórókkal igyekeztek pótolni.
Az új Q5 hasmagassága 26 milliméterrel nagyobb az elődénél. Szerencsére nemcsak gigászi felnikkel, hanem emészthető méretűekkel is választható az újdonság: a választék 18 colostól 21 colosig terjed.
Az új Q5 az Audi Premium Platform Combustion, vagyis PPC platformjára épül, akárcsak az A5. Ebből az következik, hogy annak ellenére, hogy teljesen új modellről van szó, az új Q5-öt arra tervezték, hogy az eleje benzinmotorokat és dízeleket fogadjon be. Az Audi azt mondja, hogy a motorokon és a hajtásláncokon is sokat fejlesztettek, hogy a lehető leghatékonyabban működhessenek.
A motorpalettát nem bonyolították túl első körben: a Q5-ösökbe első körben egy kétliteres, turbós benzines, vagyis TFSI és egy szintén kétliteres turbódízel, vagyis TDI érkezik. Mindkét motor teljesítménye 204 lóerő, a benzines nyomatéka 340 Nm, a dízelé 400 Nm. A csúcsmodell az SQ5, amibe egy háromliteres, turbós, V6-os benzinest szerelnek, ami 367 lóerőt és 550 Nm-t tud.
Minden motorhoz tartozik egy 48 voltos enyhe hibrid rendszer, ami rövid ideig további 24 lóerővel járul hozzá a menéshez. A Quattro-hajtás a Q5-ösök esetén opcionális, az SQ5-nél viszont alap, a váltó minden esetben hétsebességes, duplakuplungos S-Tronic automata. Azt már most tudni lehet, hogy az Audi később megfejeli a palettát egy tölthető hibrid változattal is.
A beltérben kevés újdonságot kapunk, az összkép nagyon hasonlít a közelmúltban bemutatott A5 belsejére. Alap a 11,9 colos digitális műszerfal és a széles, 14,5 colos OLED központi kijelző, ami kiegészíthető egy 10,9 colos utasoldali kijelzővel is. A kijelzőkkel és a hangulatfényekkel a belső modernnek tűnik, elegánsnak már kevésbé.
A harmadik generációs Audi Q5 indulóára kétkerékhajtással és benzinmotorral Németországban 52300 euró, vagyis nagyjából 20,5 millió forint. Az összkerekes dízelért minimum 57100 eurót, azaz körülbelül 22,4 millió forintot kell fizetni, míg az SQ5 ára 82900 eurónál, vagyis 32,5 millió forintnál indul. Az új Audi Q5-ösöket Németországban már szeptembertől meg is lehet rendelni.
Forrás: Audi