Rafinált húzás: így lesz a kínaiból japán akkumulátor
- Keresi a lehetőségeket a Debrecenben gyárat építő kínai CATL akkumulátorgyártó az amerikai piac meghódításához annak ellenére, hogy a washingtoni politikusok mindenre lőnek, ami Kínából érkezne az amerikai piacra.
- A General Motors és a kínai cég azonban kerülőutat választana.
A General Motors (GM) tárgyalásokat folytat arról, hogy a Debrecenben is megtelepedő kínai CATL technológiájára épülő akkumulátorokat gyártson az Egyesült Államokban - közölte a Reuters. Az akkukat egy új üzemben állítanák elő – árulta el a hírügynökségnek egy az ügyhöz közel álló informátor.
Ezt megelőzően a detroiti szomszéd, a Ford jelentette be még 2023 februárjában azt tervét, hogy licenceli a CATL technológiáját az akkumulátorok viszonylag olcsó előállításához. Ehhez Michigan államban építenének egy gyárat. A dolog azonban egyik autógyártónak sem lesz ilyen egyszerű.
Az amerikai kongresszusi képviselők és szenátorok ugyanis Kína megrendszabályozásának lázában égnek. Marco Rubio, a hírszerzési bizottság elnökhelyettese például aggódik a Ford terve miatt. A GM ezért kínai partnerével együtt ravasz tervet eszelt ki: a CATL technológiáját használó üzem építését és üzemeltetését a japán TDK Corp. elektronikai cikkeket gyártó vállalat végezné – adta hírül a Bloomberg.
Ráadásul egy déli államban építenék félezer munkahelyet teremtve. A tárgyalások még folynak és számos részlet tisztázatlan – árulta el a Reuters informátora. Ha sikerül meggyőzni a politikusokat arról, hogy a kínai technológia módon átalakult japánná, akkor a GM viszonylag olcsó akkumulátorokat tudna gyártatni az Egyesült Államokon belül. Így az ezekkel ellátott autók vásárlásához igénybe lehetne venni az elektromos autók terjedését segítő adókedvezményt.
A sztorit a GM csak PR-bullshittel kommentálta, mondván mindig igyekeznek csökkenteni a költségeket. A CATL nem kívánt reagálni a hírre. Iparági szakértők már a Ford bejelentése után jelezték, hogy a többi autógyártó követni fogja a detroiti cég példáját. Ha nem tennék versenyhátrányba kerülnének az akkumulátorok gyártási költségét a CATL segítségével leszorító céggel szemben. Ezt a hírt megelőzően néhány nappal korábban a GM és a dél-koreai Hyundai jelentette be, hogy felderítik, hogyan működhetnének együtt a jövő autóinak közös fejlesztésében, a beszállítói láncok összefonásában és a zöld technológiák térnyerésének elősegítésében. (Via Reuters)