Rárombolt a Volkswagen válságára a Stellantis-vezér

2024.09.18. 13:53

  • A Stellantis éppen olyan gondokkal küzd Európában mint a Volkswagen, ezért hozott az elmúlt években olyan döntéseket, amelyek nem arattak tetszést a dolgozók és a kormányok körében.
  • A Renault-vezérnek is van ötlete az autópiaci gondok enyhítésére.
tavares stellantis

A Stellantis az elmúlt években számos olyan lépést tett európai tevékenysége karcsúsítása érdekében, amelyek célja az volt, hogy elkerülje a kontinensen működő üzemei bezárását – mondta Carlos Tavares, az autógyártó vezérigazgatója egyértelműen utalva a Volkswagen helyzetére, amely több üzemére is lakatot tehet az öreg kontinensen.

"Számos népszerűtlen lépést tettünk az elmúlt néhány évben annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb mértékben csökkentsük a gyárbezárás kockázatát”, amire a Volkswagen készül – fejtegette a cégvezető. „Bírálatokat kaptunk olyan döntésekért, amelyeket az érintettek nem értettek meg teljesen.” Tavares szerint mindennek az a kulcsa, hogy olyan elektromos autókat akarnak gyártani, amelyek nem kerülnek többe, mint hagyományos belső égésű motorral hajtott társaik.

A Stellantis első embere azt a PR-lehetőséget használja ki, amely a cége versenytársa, a Volkswagen bejelentésében rejlik. E szerint a német vállalat történetében először Németországban is bezárhat üzemeket.

Ennek tükrében nem is látszanak olyan durvának a Stellantis lépései, amelyek eredményeként például 20 ezerrel csökkent a vállalat alkalmazottainak száma az elmúlt években. Az elbocsátottak többsége közös megegyezéssel távozott a 2021-ben a PSA Peugeot-Citroen, a Fiat és az amerikai Chrysler egyesítésével létrejött cégtől, amelyhez az Opel is csatlakozott.

Az európai autógyártók ugyanazokkal a gondokkal küszködnek. Üzemeik alacsony kapacitáskihasználással termelnek és ázsiai versenytársaik durva árversenyre kényszerítik őket. Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója azt is felvetette, hogy az európai repülőgépgyártás mintájára egyetlen vállalatban kellene egyesíteni az európai autómárkákat. Ha az Airbus létrehozása bevált, bejöhetne ez a húzás is.