- A Lotus egy koncepcióautón mutatta be, hogyan néz ki a jövője.
- A Theory 1 egy háromszemélyes, ezer lóerős villanyautó.
- A külső mellett a kabin formaterve is futurisztikus.
A Lotus pár éve már elköteleződött a teljesítmény-orientált villanyautók mellett: az Eletre, Emeya és Evija mellett már csak az Emira kapható belső égésű motorral. A villanyosodás a jelek szerint a jövőben is megmarad, viszont a dizájn változik: a Lotus Theory 1 koncepcióautó ezt a változást mutatja be.
Amit elvesz tőlünk a villany – Lotus Emira
Az Emira immár egyedül képviseli a Lotus eredeti szellemiségét: pályán próbáltuk ki a márka utolsó benzinesét.
A Lotus a Theory 1-ban mutatta be saját, Lotuswear nevű vezetői rendszerét, amelynek célja, hogy személyre szabott élményt nyújtson az autóban ülőknek, „miközben jobban összeköti őket az úttal.” Ezt a gyakorlatban úgy érik el, hogy az ülésekben és a kormányban olyan felfújódó gömbök vannak, amik reagálnak az autó haladására, és annak megfelelően haptikus visszajelzést adnak. Például a kormánykerék bal és jobb oldalán ad jelzést, hogy a sofőrnek melyik irányba kell kanyarodnia.

Az ülés fejtámlája is különleges, nem szokványos funkciókkal van ellátva. Az mondhatni általános, hogy a jobb hangzásért egy-egy hangszóró van beépítve, viszont az már egyedinek számít, hogy ezek zajszűrésre is képesek. Emellett nemcsak zenehallgatásra jó, hanem az autó "hangját" is innen halljuk.
Belül és kívűl egyaránt végigfut egy OLED fénycsík, ami több információ átadására is képes. Ezt pontosan nem részletezték, de a külső fénycsík például érzékelteti, ha a jármű közelébe személy vagy tárgy kerül. A központi kijelzőt a kormányba integrálták, hogy a műszerfal letisztult és szimmetrikus maradjon.
A Theory 1 négyes szintű önvezetésre képes, amit négy LiDAR-szenzor, hat kamera és több nagy és kis hatótávolságú milliméteres- és ultrahangos radar segít.
A formaterv egyik legfontosabb szempontja a letisztultság, a minimalizmus, ezért a kasztniba integrálták az aktív aerodinamikai elemeket. A Lotus elmondása szerint a Theory 1 formatervét a Lotus 49 F1-es autó inspirálta, de a Lotus Esprit is fontos volt - ebből egyet ki is állítottak a bemutatón.
A dizájn mellett a Theory 1 ajtajainak nyitása az egyik legérdekesebb, ugyanis az hátrafelé történik.
A Lotus a Theory 1 összes műszaki információját megadta, amelyből kiderül, hogy egy összkerekes, ezer lóerős villanyautóról van szó, ami kevesebb mint 1600 kg, ez kimondottan baráti az akkumulátorok miatt nehéz elektromos autók között. Végsebessége 320 km/h, a 0-100-as gyorsulást kevesebb mint 2,5 másodperc alatt teljesíti. Ehhez egy 70 kWh-s akkumulátor társul, amivel a hatótávja 402 km.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szürreálisan parkol és manőverezik a kínai szupersportautó
A közel ezer lóerős hajtáslánc nem csak brutális, de úgy néz ki, hogy precíz is.
- Hírek
Videón a Jaguar gigantikus elektromos újdonsága
Ezen az autón áll vagy bukik a Jaguar jövője, ezért mindent beleadnak a fejlesztésbe.
- Közélet
Lejárt műszakival, mégis hogyan jussunk el a vizsgaállomásra?
Létezik úgynevezett útvonalengedély, de a legtöbb esetben felesleges kiváltani, ha csak a vizsgaállomás az úti cél.
- Hírek
Hol töltsem a villanyautómat a szabadban? Jöjjön a járdavályú?
Furcsa megoldásokra is van példa.
- Hírek
A legnépszerűbb Volvo sem marad frissítés nélkül
Az XC90 után az XC60 is kap egy kisebb frissítést.
- Hírek
Visszatér a chiphiányos autódrágulás?
Az összes autót megdrágítják Trump vámjai, nem csak az importáltakat.
- Hírek
Felborult egy 165 tonnás szerelvény egy franciaországi hídon
Ijesztő lehet, amikor több mint száz tonna elkezd borulni.
- Tesztek
Ott van benne a huligán, aki 18 éves koromig szerettem volna lenniVolkswagen Golf VIII GTI
Eredeti stílusával jogosan lehet vágyni az új GTI-re.
- Hírek
Jogsi nélkül ittasan vezetett, a rendőröknek azt mondta, hogy azért mert terhes
Különös indokkal próbálta meg kihúzni magát a büntetés alól egy 43 éves nő.
- Hírek
Egyre kevésbé megbízhatók az új autók technológiái
Egy felmérés szerint a legtöbb gond a fedélzeti rendszerekkel és az okostelefonok integrációjával akad.
- Szerelem
Top10: Stabilan drága örökzöldek
Hol tart a hosszú ideje megfizethetetlennek látszó típusok ára manapság?
- Égéstér
Az olcsó és jó Merci létezik
Megbízható, használt Merciről, 50 milliós Volvóról és egy elhagyott laptopról is szó lesz a legfrissebb Égéstérben.
- Hírek
Rendőrség: nem éri meg a gyorshajtás, mégis csináljuk
Csak néhány percet nyernek vele az autósok, miközben veszélyeztetik a közlekedőket.
- Hírek
2027-ben érkezhetnek a BYD szilárdtest-akkumulátoros autói
Az évtized végére már az olcsóbb villanyautók is ilyennel lesznek felszerelve.
- Hírek
Brutális összegért kelhet el a legkeményebb Subaru Impreza
A limitált Prodrive P25 az Impreza 22B modern átirata, és most eladó az egyik.
- Közélet
Lehengerlően látványos volt az F1 75 Live, de ebben a formában nincs sok értelme
Élőben, Londonban néztük meg az F1 évadnyitó megashow-ját
- Hírek
Mekkora autó kell a nyugdíjasoknak? Kimatekozták a németek
Kellenek a gombok is.
- Hírek
Egy méter mély jégbe fagyott egy halom autó Detroitban
Egy 1,4 méter átmérőjű fővezeték tört el.
- Hírek
Visszatér a Yugo
Már egy koncepciójuk is van, amiből két év múlva kész autó lehet.
- Hírek
Bő 2 millával megnyesték a Tesla Cybertruck árát
A gond azzal van, hogy a 2024-ben gyártott modellekre nem vonatkozik adókedvezmény.
- Hírek
Rossz ötlet: kamionnal tolatott az autóúton
A kamionos elrontotta a lehajtót, ezért úgy gondolta, hogy az a legjobb, ha visszatolat.
- Hírek
Koreai riválist kap a Volkswagen ID.Buzz
A Kia PV5 külső megjelenése szinte alig változott a koncepciautóéhoz képest.

