- A Lotus egy koncepcióautón mutatta be, hogyan néz ki a jövője.
- A Theory 1 egy háromszemélyes, ezer lóerős villanyautó.
- A külső mellett a kabin formaterve is futurisztikus.
A Lotus pár éve már elköteleződött a teljesítmény-orientált villanyautók mellett: az Eletre, Emeya és Evija mellett már csak az Emira kapható belső égésű motorral. A villanyosodás a jelek szerint a jövőben is megmarad, viszont a dizájn változik: a Lotus Theory 1 koncepcióautó ezt a változást mutatja be.
A Lotus a Theory 1-ban mutatta be saját, Lotuswear nevű vezetői rendszerét, amelynek célja, hogy személyre szabott élményt nyújtson az autóban ülőknek, „miközben jobban összeköti őket az úttal.” Ezt a gyakorlatban úgy érik el, hogy az ülésekben és a kormányban olyan felfújódó gömbök vannak, amik reagálnak az autó haladására, és annak megfelelően haptikus visszajelzést adnak. Például a kormánykerék bal és jobb oldalán ad jelzést, hogy a sofőrnek melyik irányba kell kanyarodnia.
Az ülés fejtámlája is különleges, nem szokványos funkciókkal van ellátva. Az mondhatni általános, hogy a jobb hangzásért egy-egy hangszóró van beépítve, viszont az már egyedinek számít, hogy ezek zajszűrésre is képesek. Emellett nemcsak zenehallgatásra jó, hanem az autó "hangját" is innen halljuk.
Belül és kívűl egyaránt végigfut egy OLED fénycsík, ami több információ átadására is képes. Ezt pontosan nem részletezték, de a külső fénycsík például érzékelteti, ha a jármű közelébe személy vagy tárgy kerül. A központi kijelzőt a kormányba integrálták, hogy a műszerfal letisztult és szimmetrikus maradjon.
A Theory 1 négyes szintű önvezetésre képes, amit négy LiDAR-szenzor, hat kamera és több nagy és kis hatótávolságú milliméteres- és ultrahangos radar segít.
A formaterv egyik legfontosabb szempontja a letisztultság, a minimalizmus, ezért a kasztniba integrálták az aktív aerodinamikai elemeket. A Lotus elmondása szerint a Theory 1 formatervét a Lotus 49 F1-es autó inspirálta, de a Lotus Esprit is fontos volt - ebből egyet ki is állítottak a bemutatón.
A dizájn mellett a Theory 1 ajtajainak nyitása az egyik legérdekesebb, ugyanis az hátrafelé történik.
A Lotus a Theory 1 összes műszaki információját megadta, amelyből kiderül, hogy egy összkerekes, ezer lóerős villanyautóról van szó, ami kevesebb mint 1600 kg, ez kimondottan baráti az akkumulátorok miatt nehéz elektromos autók között. Végsebessége 320 km/h, a 0-100-as gyorsulást kevesebb mint 2,5 másodperc alatt teljesíti. Ehhez egy 70 kWh-s akkumulátor társul, amivel a hatótávja 402 km.