- A Lotus egy koncepcióautón mutatta be, hogyan néz ki a jövője.
- A Theory 1 egy háromszemélyes, ezer lóerős villanyautó.
- A külső mellett a kabin formaterve is futurisztikus.
A Lotus pár éve már elköteleződött a teljesítmény-orientált villanyautók mellett: az Eletre, Emeya és Evija mellett már csak az Emira kapható belső égésű motorral. A villanyosodás a jelek szerint a jövőben is megmarad, viszont a dizájn változik: a Lotus Theory 1 koncepcióautó ezt a változást mutatja be.
Amit elvesz tőlünk a villany – Lotus Emira
Az Emira immár egyedül képviseli a Lotus eredeti szellemiségét: pályán próbáltuk ki a márka utolsó benzinesét.
A Lotus a Theory 1-ban mutatta be saját, Lotuswear nevű vezetői rendszerét, amelynek célja, hogy személyre szabott élményt nyújtson az autóban ülőknek, „miközben jobban összeköti őket az úttal.” Ezt a gyakorlatban úgy érik el, hogy az ülésekben és a kormányban olyan felfújódó gömbök vannak, amik reagálnak az autó haladására, és annak megfelelően haptikus visszajelzést adnak. Például a kormánykerék bal és jobb oldalán ad jelzést, hogy a sofőrnek melyik irányba kell kanyarodnia.

Az ülés fejtámlája is különleges, nem szokványos funkciókkal van ellátva. Az mondhatni általános, hogy a jobb hangzásért egy-egy hangszóró van beépítve, viszont az már egyedinek számít, hogy ezek zajszűrésre is képesek. Emellett nemcsak zenehallgatásra jó, hanem az autó "hangját" is innen halljuk.
Belül és kívűl egyaránt végigfut egy OLED fénycsík, ami több információ átadására is képes. Ezt pontosan nem részletezték, de a külső fénycsík például érzékelteti, ha a jármű közelébe személy vagy tárgy kerül. A központi kijelzőt a kormányba integrálták, hogy a műszerfal letisztult és szimmetrikus maradjon.
A Theory 1 négyes szintű önvezetésre képes, amit négy LiDAR-szenzor, hat kamera és több nagy és kis hatótávolságú milliméteres- és ultrahangos radar segít.
A formaterv egyik legfontosabb szempontja a letisztultság, a minimalizmus, ezért a kasztniba integrálták az aktív aerodinamikai elemeket. A Lotus elmondása szerint a Theory 1 formatervét a Lotus 49 F1-es autó inspirálta, de a Lotus Esprit is fontos volt - ebből egyet ki is állítottak a bemutatón.
A dizájn mellett a Theory 1 ajtajainak nyitása az egyik legérdekesebb, ugyanis az hátrafelé történik.
A Lotus a Theory 1 összes műszaki információját megadta, amelyből kiderül, hogy egy összkerekes, ezer lóerős villanyautóról van szó, ami kevesebb mint 1600 kg, ez kimondottan baráti az akkumulátorok miatt nehéz elektromos autók között. Végsebessége 320 km/h, a 0-100-as gyorsulást kevesebb mint 2,5 másodperc alatt teljesíti. Ehhez egy 70 kWh-s akkumulátor társul, amivel a hatótávja 402 km.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rossz ötlet: kamionnal tolatott az autóúton
A kamionos elrontotta a lehajtót, ezért úgy gondolta, hogy az a legjobb, ha visszatolat.
- Hírek
Mekkora autó kell a nyugdíjasoknak? Kimatekozták a németek
Kellenek a gombok is.
- Hírek
Bő 2 millával megnyesték a Tesla Cybertruck árát
A gond azzal van, hogy a 2024-ben gyártott modellekre nem vonatkozik adókedvezmény.
- Hírek
Brutális összegért kelhet el a legkeményebb Subaru Impreza
A limitált Prodrive P25 az Impreza 22B modern átirata, és most eladó az egyik.
- Hírek
Visszatér a Yugo
Már egy koncepciójuk is van, amiből két év múlva kész autó lehet.
- Hírek
Felborult egy 165 tonnás szerelvény egy franciaországi hídon
Ijesztő lehet, amikor több mint száz tonna elkezd borulni.
- Közélet
Messziről tolató szomszéd, utólag azt mond, amit akarEzért hívj rendőrt a legkisebb koccanásnál is
Olvasónk teljes kártérítést követel, a biztosító viszont csak a felét fizetné. Kinek van igaza?
- Hírek
Egy méter mély jégbe fagyott egy halom autó Detroitban
Egy 1,4 méter átmérőjű fővezeték tört el.
- Hírek
Drámai változások jöhetnek áprilisban
Trumpnál a 10 százalék egyenlő 25 százalékkal.
- Szerelem
Top10: Stabilan drága örökzöldek
Hol tart a hosszú ideje megfizethetetlennek látszó típusok ára manapság?
- Hírek
2027-ben érkezhetnek a BYD szilárdtest-akkumulátoros autói
Az évtized végére már az olcsóbb villanyautók is ilyennel lesznek felszerelve.
- Hírek
Gond lehet a biztonsági övekkel: 41 ezer Toyotát és Lexust hívnak vissza
A Toyota Camry, a Lexus NX és Lexus RX több változatát is visszahívják. Európában eladott autókat nem érint a probléma.
- Hírek
Koreai riválist kap a Volkswagen ID.Buzz
A Kia PV5 külső megjelenése szinte alig változott a koncepciautóéhoz képest.
- Hírek
Itt az új KRESZ tervezete: 140-es autópályák, cipzárelv, kötelező tompított
A kormány által bemutatott tervezetet márciusban láthatjuk.
- Olajdoktor
Gázos autóba tényleg másfajta olaj kell?
Másképp: marketing bullshit-e az LPG specifikus olaj?
- Nepperűző
Ötven pluszos párnak megbízható autót elsősorban ingázásra
Napi 15-20 kilométerre kellene. Fontos az alacsony szervizigény, a jó fogyasztás és a magas üléspozíció.
- Hírek
Apró sérüléstől vált vezethetetlenné egy Rivian R1S Amerikában
Látszólag csak egy karc és egy repedés volt az autón, mégsem lehetett vele menni.
- Hírek
Tudod, ki őrültebb a szerelemnél? A gyorshajtó BMW-s!
Valentin-napon mértek be egy extrém tempóval verető BMW-t és egy Skodát.
- Hírek
El kell búcsúznunk a legkisebb Mazdától
Az európai és az angol piacról is kivonják.
- Hírek
A restomod Maserati Shamal is egy aranyárú furcsa szépség
Összesen 33 darab készül belőle.
- Hírek
BYD: A kínai elektromos autók három-öt évvel járnak mindenki előtt
Azt is kimatekozták, miért nem kell tartaniuk a konkurenciától.

