Pusztítóbb lehet az elektromos autók hatása Európában, mint korábban gondolták

2024.09.20. 06:05

  • Nagyon komoly elbocsátási hullám indulhat az európai autóiparban,  ha a mostani trend fennmarad. Legalábbis ezzel riogat az egyik nagy francia autóipari szervezet vezetője. 
  • Közben az amerikai elnökválasztási kampányban is megy az autópiaci adok-kapok. 

Az európai autóalkatrész-beszállító ipar munkahelyeinek fele megszűnhet a következő években, ha továbbra is a korábbinál kevesebb új autót vásárolnak az autósok, nem tér magához az elektromos autók értékesítése és folytatódik a kínai villanyautók térhódítása. Ezt jósolta Jean-Louis Bech, a francia beszállítók (Fiev) elnöke a Reuters beszámolója szerint.

„Látva hogyan alakul az európai autógyártás sajnos nem túlzás, hogy a következő öt évben, azaz nagyon-nagyon gyorsan megtörténhet, hogy az állások több mint fele odavész” – közölte a szakember.

DEGER20111001035

Az Egyesült Államok elnökválasztási kampányában is éppen a napokban izzott fel az autóipar jövőjéről szóló  vita. Kamala Harris demokrata elnökjelölt folytatná Joe Biden elnök támogatási és vámpolitikáját, amelynek célja, hogy versenyképessé tegye az Egyesült Államok autógyártóit a kínai kihívókkal szemben az elektromos autók gyártása terén. Donald Trump, a republikánusok elnökjelöltje viszont azzal riogatja az autóiparban dolgozókat, hogy a villanyautók megjelenésével Kína egyszerűen elveszi az munkájukat.

Az Egyesült Államok kvázi a benzinmotoros autók hazája, Kína az elektromos autóké. Ez a két meghajtás nem fér meg egy piacon, mert az ázsiai országnak vannak meg a nyersanyagaik, amelyek a villanyautók gyártásához kellenek.

Miért gyártunk egy olyan terméket, amelyben ők a dominánsak? Ők akarnak lenni a dominánsak. Nem marad az USA autóiparából semmi, ha az amerikai autóipar megpróbál átállni az elektromos autók gyártására – hozta rá a frászt hallgatóságára a napokban az Egyesült Államok volt elnöke egyik nagygyűlésén.