Ádáz árversenyt jósolnak a villanyautók piacán az elemzők
- Évek óta megy a huzavona az autógyártók és az Európai Bizottság között, hogy ne vezessenek be az EU-ban a cégek szerint eltúlzott környezetvédelmi normákat. Ez a Renault, a VW és az európai Ford számára is problémát jelenthet.
- Az előírásokhoz jelentősen növelni kellene az eladásokban a villanyautók részesedését.

Az Európai Unió 2025-ben életbe lépő új károsanyag-kibocsátási normája, amelyet a Volkswagen, a Renault és a Ford várhatóan nem tud majd teljesíteni, árháborút indíthat az elektromos autók piacán a Forbes amerikai gazdasági lap szerint.
Az összefüggés közvetett. Mivel a cégeknek teljes autóflottájukra kell teljesíteniük a megszigorított követelményeket, minél több nulla kibocsátású autót adnak el, annál lejjebb szoríthatják teljes termékpalettájuk átlagos kibocsátási értékét. A BMW jobb helyzetben van, a kínai tulajdonban lévő Volvót pedig nagyon kedvezőnek látják az elemzők.
Agresszívebbek lehetnek a gyártók
Ha azonban tényleg árcsökkentési verseny indul a piacon, akkor a svéd eredetű márka autóin elért profit is szerényebb lehet. Az árháborút az UBS bank elemzői jósolják, akik szerint a bajban lévő cégek, élükön a Volkswagennel agresszíven tolják majd az elektromos autóikat a piacon. A VW az elmúlt években intenzíven lobbizott annak érdekében, hogy eltekintsenek a hagyományos motorokkal hajtott autókra vonatkozó szigorítástól, amelynek egyik eleme, hogy a cégek autóflottáinak átlagos szén-dioxid-kibocsátása nem haladhatja meg 100 kilométerenként a 93,6 grammot.
Olivier Blume, a VW vezérigazgatója azt is felvette, hogy figyelembe kellene venni a vártnál gyengébben alakuló villanyautó-eladásokat, ám a cégek és szakmai szövetségeik eddig lepattantak az Európai Bizottságról. Pedig a becslések mellettük szólnak. Ezek szerint 2030-ra az eladott új autóknak csak 40-60 százaléka lesz elektromos meghajtású, miközben a bizottság 80 százalékos aránnyal számol.
Az UBS jelentése szerint a korábban vártnál rosszabb idei eredményekre számító Volkswagennek 2025-re 25 százalékra kellene emelnie a villanyautók arányát a saját eladásaiban a 2023-as 13 százalékhoz képest, hogy megfeleljen az új emissziós követelményeknek.
A Renault-nak 7 százalékponttal kellene javítania ebben az összehasonlításban. A német Dataforce tanácsadó cég szerint az európai Fordnak szintén kihívást jelenthet az új követelmények teljesítése. A Dataforce azt is megjegyzi, hogy a lécet leverő autógyártók akár több 100 millió eurós bírságra számíthatnak. Más becslések akár milliárdos nagyságrendet is elképzelhetőnek tartanak. A cég szakértői nem bocsátkoztak találgatásokba azzal kapcsolatban, hogy az Európai Bizottság enyhíthet-e szigorán.
Az UBS szakértői szintén nem látják jelét ennek a szándéknak, de úgy gondolják, hogy a bizottság újra gondolja majd a kibocsátási követelményeket. Az EU ugyanis nem engedheti meg magának, hogy plusz pénzügyi terhekkel nyomja agyon a kontinens egyébként is bajban lévő autómárkáit.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Kamu váltóval érkezhet az első elektromos Ferrari
A rendszer a gázpedál állása, valamint egy virtuális sebességfokozat alapján számolja ki a villanymotor nyomatékát.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
