A legtöbb kínai NEV gyártó az eladási céljainak felét sem érte el
- Nem áll jól Kína 14 legnagyobb NEV gyártója, ami az eladási számokat illeti.
- A CarNewsChina becslése szerint jelenleg úgy tűnik, csupán egyetlen márka lesz képes hozni a beígért eladásokat.
- Két olyan gyártó is akad, amely 3 hónappal az év vége előtt még a kitűzött cél 30 százalékát sem érte el.
Bár az európai és amerikai autóipar is a kínai márkák hatalomátvételétől tart, az ázsiai országban sem minden fenékig tejfel. A CarNewsChina új összegzése szerint a 14 legismertebb kínai NEV (new energy vehicle, a plug-in hibrideket és elektromos autókat tömörítő kategória) gyártó többsége jelenleg messze elmarad a 2024-re kitűzött eladási céljaitól.
A CarNewsChina az év első 9 hónapjából származó adatokat és statisztikákat használt. A portál szerint az év utolsó három hónapjában a gyártók általában az éves termelésük 30-35 százalékét adják el. Ennek fényében azok a gyártók, amik 65-70 százalékos eredménynél jártak szeptember végén, még elérhetik a kitűzött számokat.
Márka | Eladások 2024 szeptemberéig |
2024-es eladási célok |
Eltérés |
Li | 341 814 | 480 000 | 71,2% |
Nio | 149 281 | 230 000 | 64,9% |
Zeekr | 142 873 | 230 000 | 62,1% |
BYD | 236 6822 | 4 000 000 | 59,1% |
Leapmotor | 170 561 | 300 000 | 56,9% |
Voyah | 52 547 | 100 000 | 52,5% |
Aito | 289 206 | 600 000 | 48,2% |
Denza | 89 804 | 200 000 | 44,9% |
Deepal | 116 495 | 280 000 | 41,6% |
GAC Aion | 253 885 | 700 000 | 36,3% |
Xpeng | 96 061 | 280 000 | 34,3% |
IM | 39 917 | 130 000 | 30,7% |
Neta | 56 456 | 200 000 | 28,2% |
Avatr | 27 446 | 100 000 | 27,4% |
Ehhez képest a lista alsó harmadában öt olyan gyártót találunk, amelyek három hónappal az év vége előtt még a beígért példányszámok 40 százalékát sem tudták teljesíteni. A GAC Aion 36,3; az Xpeng 34,3; az IM 30,7; a Neta 28.2; az Avatr pedig 27,4 százalékkal kullog a mezőny végén.
Az élmezőny öt gyártója sem büszkélkedhet kiemelkedő eredményekkel. Bár a Li 71,2 százalékos eredménye biztatónak mondható, a Nio 64,9; és a Zeekr 62,1 százalékos eredménye már kissé elmarad a várakozásoktól, míg a BYD (59,1) és a Leapmotor (56,9) még a 60 százalékot sem érte el.