A legtöbb kínai NEV gyártó az eladási céljainak felét sem érte el

2024.10.03. 06:12

  • Nem áll jól Kína 14 legnagyobb NEV gyártója, ami az eladási számokat illeti.
  • A CarNewsChina becslése szerint jelenleg úgy tűnik, csupán egyetlen márka lesz képes hozni a beígért eladásokat.
  • Két olyan gyártó is akad, amely 3 hónappal az év vége előtt még a kitűzött cél 30 százalékát sem érte el.

Bár az európai és amerikai autóipar is a kínai márkák hatalomátvételétől tart, az ázsiai országban sem minden fenékig tejfel. A CarNewsChina új összegzése szerint a 14 legismertebb kínai NEV (new energy vehicle, a plug-in hibrideket és elektromos autókat tömörítő kategória) gyártó többsége jelenleg messze elmarad a 2024-re kitűzött eladási céljaitól.

GettyImages-1933820815


A CarNewsChina az év első 9 hónapjából származó adatokat és statisztikákat használt. A portál szerint az év utolsó három hónapjában a gyártók általában az éves termelésük 30-35 százalékét adják el. Ennek fényében azok a gyártók, amik 65-70 százalékos eredménynél jártak szeptember végén, még elérhetik a kitűzött számokat.

Márka Eladások 2024 szeptemberéig
2024-es eladási célok
Eltérés
Li 341 814 480 000 71,2%
Nio 149 281 230 000 64,9%
Zeekr 142 873 230 000 62,1%
BYD 236 6822 4 000 000 59,1%
Leapmotor 170 561 300 000 56,9%
Voyah 52 547 100 000 52,5%
Aito 289 206 600 000 48,2%
Denza 89 804 200 000 44,9%
Deepal 116 495 280 000 41,6%
GAC Aion 253 885 700 000 36,3%
Xpeng 96 061 280 000 34,3%
IM 39 917 130 000 30,7%
Neta 56 456 200 000 28,2%
Avatr 27 446 100 000 27,4%

Ehhez képest a lista alsó harmadában öt olyan gyártót találunk, amelyek három hónappal az év vége előtt még a beígért példányszámok 40 százalékát sem tudták teljesíteni. A GAC Aion 36,3; az Xpeng 34,3; az IM 30,7; a Neta 28.2; az Avatr pedig 27,4 százalékkal kullog a mezőny végén.

Az élmezőny öt gyártója sem büszkélkedhet kiemelkedő eredményekkel. Bár a Li 71,2 százalékos eredménye biztatónak mondható, a Nio 64,9; és a Zeekr 62,1 százalékos eredménye már kissé elmarad a várakozásoktól, míg a BYD (59,1) és a Leapmotor (56,9) még a 60 százalékot sem érte el.