UFO-busz és az olcsó villanyautózás ígérete – Kia a Párizsi Autószalonon

2024.10.17. 18:29

  • Sok friss modellt hozott ki a Kia a Párizsi Autószalonra.
  • Kiállították az EV6, EV9 modelleket, és hozták a friss EV3-at is.
  • A legkisebb, legolcsóbb villanyautójuk ígéretesnek tűnik és már hazai árai is vannak.
  • Kint volt a Sorrento, a Sportage és a friss Kia Picanto is.
  • A Piacanto olyan, mint egy Sorento paródia – jó értelemben.
  • Kihozták a PV5 tanulmányautót, ami egy üzletszerű személyszállításra kialakított eszköz.
  • Sok érdekes és izgalmas részlete van, de elméletileg marad tanulmányautó.

Nem mondom, hogy egyszerű dolga volt a Kiának a Párizsi Autószalonon, hiszen a Renault-Alpine-Dacia-Mobilize négyes grandiózus standjai mögött kaptak helyet és szinte ki sem látszottak. Rikító színekkel sem próbáltak meg kitűnni a tömegből, a fehér-fekete-szürke színek mellett nem túl tolakodó pasztell árnyalatokkal festették meg a stand autóit, de így is volt kint néhány érdekesség.

Hoztak Sportage-et, frissített Sorrentót és az EV család két már jól ismert tagját az EV6-ot és az EV9-et. Számomra mind kedves modell, szeretem az utóbbi időben a dél-koreai autógyártást, csak egy dolgot sajnálok. A Kia az utóbbi időben követte azt a formanyelvet, hogy nincs két egyforma autójuk. Ezt most hosszú idő után megtörték, ami főleg két újdonságban csúcsosodik ki.

Egyrészt ott az új Kia Piacanto, ami amellett, hogy nagyon aranyos, olyan, mint egy Sorento paródia. Ha formára nem is követi a batár testvérét, első és hátsó fényszórójában megidézi azt, de mivel nagyjából minden harmad akkora, mókás összképet ad a kisautó. Ezzel a halvány zöldes színnel nem üt akkorát, de a vagány felni, a diffúzorra emlékeztető kinövés a hátsó lökhárítón és a kisautóktól szokatlan morcos tekintet egyszerűen vonzza a szemeket. Ákos kitörő lelkesedéssel ugrott neki, azt hittem, hogy a pillanat hevében beszáll és elhajt vele.

A másik komoly újdonság a Kia EV3, az EV család legújabb európai tagja, ami a Hyundai Inster testvérmodellével együtt magában hordozza az olcsó villanyautózás ígéretét. Legalábbis a Hyundai európai palettáján egy felettébb olcsó villanyautónak számít majd 14,7 milliós nyitóárával – ami nagy akksi és 600 kilométeres hatótáv ígérete mellett már 16,6 millió forint. A nála éppen egyel nagyobb Niro EV nyitóára 16,4, míg az EV család következő tagjának, az EV6-nak a nyitóára már 18,7 millió forint. Ilyen árszabás mellett az EV3 sikeresnek ígérkezik.

A beltér számomra abszolút az EV9-et idézi, bár a lebegő középkonzol talán inkább az EV6-ból ismerős. Hasonlítgathatom bármihez, van egy egységes, modern, ezzel együtt kissé száraz karaktere belülről, bár ez a praktikumból nem vesz el. Tágasnak, szellősnek éreztem miután kicsit magamra csuktam az ajtót, pedig egy alig 4,3 méter hosszú autóban ültem, tehát lényegében akkora, mint egy VIII-as Golf – csak ez crossover. Már most elég sokat tudunk az autóról, de a hivatalos menetpróba november elején esedékes, akkor derül ki először, hogy milyen élesben az EV3.

Ami a Kia standján igazán megadta a klasszikus autószalonos hangulatot, az a PV5 koncepció volt. Ez egy dedikáltan üzletszerű személyszállításra tervezett kisbusz egy rakás izgalmas extrával, mint például az elején-hátulján megjelenő pixel-kijelzők, a sajtófotókon látható üvegtábla-kijelző a sofőr mögött, vagy a futurisztikus ülések. Az elrendezés sokféleképpen variálható és az egyszerű ülésszerkezetek miatt szokatlanul tágasnak látszik a beltér. Ehhez sajnos nem engedtek oda, távolabbról csinálhattam csak néhány fotót.

Próbáltam minél közelebb férkőzni a különleges járműhöz, mert a letisztult, modern nappalikat idéző beltér nagyon bejött. Sok elemében azt is merném mondani az autóra, hogy gyártáskész és a Staria után nem gondolom, hogy a Hyundai-Kia csoport ne merné bevállalni – úgyhogy csak várok és bizakodok.