- Magazin
- Hírek
- bmw
- neue klasse
- hidrogén
- mini
- cooper
- aceman
- jcw
- john cooper works
- sportmodellek
- párizsi autószalon 2024
Elektromos, hidrogénes BMW-k és villany John Cooper Works Minik – BMW Group a Párizsi Autószalonon
- Élőben láttuk a BMW Neue Klasse modelleket a Párizsi Autószalonon.
- Kihoztak néhány régebb óta ismert modellt, illetve a 2028-ban megjelenő hidrogénes iX5-öt is.
- A Mini bemutatta két legújabb sportmodelljét, a Coopert és az Aceman JCW-t.
- Mind a kettő elektromos és ugyanazt a 258 lóerős, 350 Nm nyomatékot tudó villanymotort kapták.
- Az akkumulátor bruttó 54,2 kWh, ezzel a Cooper 371, az Aceman 355 kilométert tud.
- A két modell rendes konkurenciát adhat az Alpine A290-nek.
Szerintem a BMW idén már elsütötte amit szeretett volna, így a standjukon is csak az újdonságok, illetve a felfestett jövőképük jelent meg. Kihozták az új X3-at és X2-t, a dominancia jele gyanánt pedig egy M3-as és egy i7-es BMW-t is. Ez az utóbbi két modell már régebben jelent meg, viszont ha a márka villantani akar, akkor ott van a helyük – bár én hiányoltam az új M5-öt, de lehet, hogy leszakadt volna a súlya alatt a stand. Ami igazán érdekes volt az a két Vision Neue Klasse autó, ami a BMW forradalminak ígért elektromos platformjára épül. Az egyik egy tradicionális de modern szedán, míg utóbbi SUV, amit a BMW következetesen SAV-nak (Sport Activity Vehicle) hív.
A két modell igazán fontos a bajor márkának, hiszen ezek hivatottak előrevetíteni a modellpaletta jövőjét. Ha nem is pontosan így, hasonlóan fognak majd kinézni a jövő BMW-i és hasonlóan innovatív platformra kerülnek majd. A nagyotmondás már korábban megtörtént, egyelőre mindenki várja a pontos számokat, amiket a BMW a megjelenéssel együtt valamikor 2025-ben prezentál majd. Nyilván nem véletlen, hogy ez a két modell került a stand közepére, miközben a szélén méltatlanul rejtették el a hidrogén-üzemanyagcellás iX5-öt. Ezt a BMW a Toyotával közösen fejlesztett rendszerével kívánja életre hívni, ígéretük szerint 2028-ra lesz gyártáskész a modell.
Ha autókban nem is feltétlen, dizájnban a Mini standja egy picit még izgalmasabb volt. Sőt, hazudok mert a Mini két új autója is elég izgalmas jószágnak tűnik. Megérkezett a legerősebb elektromos Cooper és a már eleve villanyautóként született Aceman John Cooper Works változata is. A JCW logó nagy múltra tekint vissza a brit márka történetében, azonban most először aggatták elektromos autóra. Bár korábban őrületes dolgokat hoztak ki a belsőégésű motorokból, az elektromos JCW Minik adatai sem adnak okot aggodalomra. Mind a két autóba egy-egy 258 lóerős villanymotor került, 350 Nm nyomatékkal társítva. Mivel ez utóbbi azonnal üt, a 0-100-as sprint csupán 5,9 másodperc a Coopernek, míg a négyajtós Acemannél be kell érni 6,4 másodperccel.
Az akkumulátor kapacitása bruttó 54,2 kWh (nettó 49,8), így a JCW Cooper 371, az Aceman pedig 355 kilométeres hatótávot tud, bár feltételezem, ezek nem állandó csapatás mellett megvalósuló értékek. Főleg, hogy a két JCW Mini kapott egy boost funkciót, amivel rövid időre további 27 lóerőt képes kifacsarni a villanymotorból. A Mini szerint a futómű, a kormányzás és a fék hangolásával abszolút hozzák a korábbi JCW változatok élményét, nem beszélve a dizájnról. A fekete és a piros színek dominálnak, utóbbira a Mini csak úgy hivatkozik, hogy Chili Red. Ilyen fényezést kaptak a tükrök, a tető, néhány díszelem és a féknyergek is.
A beltér nem sok elemében tér el a sima elektromos Mini Cooperéhez és Acemanéhez képest, a legfontosabb dolog talán a jó oldaltartású sportautós ülés. A dizájn valamivel agresszívebb és a 240 mm átmérőjű körkijelzőn is jelenhetnek meg a sportos vezetéshez, esetleg versenypályázáshoz szükséges adatok. Összességében remek játéknak tűnik mind a két új JCW Mini, viszont árról egyelőre nem esett szó. Mindenesetre ha elindul a forgalmazás, akkor méltó ellenfelet kaphat az Alpine A290 – ami egyébként szintén kint volt az autószalonon.