Az Apple és a BYD együtt dolgozott egy villanyautókba szánt akkumulátor fejlesztésén
- Az Apple és a BYD 2017-től együtt dolgozott egy villanyautókba szánt akkumulátor fejlesztésén.
- A két cég tapasztalatának végül nem lett eredménye, mert az Apple végül kukázta az autós projektjét.
- Nem elképzelhetetlen, hogy a BYD végül felhasznált néhány technológiai részletet az együttműködésből.
Az Apple sokáig tervezte, hogy belépjen az autópiacra, viszont tíz évnyi fejlesztés után elkaszálták az ötletet. A Project Titan kódnéven futó modellről korábban lesújtó hírek érkeztek, így a kukázás ténye nem meglepő. Nemrég kiderült, hogy az Apple a BYD felé is kacsingatott a villanyautójával és pár évig együtt is dolgoztak rajta.
A BYD és az Apple 2017-ben fogott között munkába, aminek az volt a célja, hogy egy lítium-vasfoszfát cellákat használó akkumulátorrendszert építsenek. Állítólag az Apple mérnökei, akik a projekten dolgoztak, a fejlett akkumulátorok és a hőkezelés terén rendelkeztek szakértelemmel, míg a BYD a lítium-vasfoszfát cellákkal kapcsolatos ismereteit és gyártási képességeit használta fel a partnerség megvalósításához.
A Bloomberg cikke szerint az Apple azután kezdett el a BYD-vel együttműködni, hogy az utóbbi bemutatta a mára már bizonyítottan jó Blade akkumulátorának korai verzióját, amit az Apple alkalmazni is szeretett volna a saját autójában. Vagyis nem teljesen elképzelhetetlen, hogy a BYD az együttműködés során átvehetett egy-két ötletet az Apple-től.
A Bloomberg információit sem a BYD, sem az Apple nem cáfolta vagy erősítette meg. A BYD egyedül annyit mondott, hogy az LFP Blade akkumulátor az ő érdemük, teljes tulajdon- és szabadalmi jogokkal rendelkezik felette.
Apple Carplay
Az Apple tíz éven át öntötte a pénzt saját autója megtervezésébe, de ez az ötlet rengeteg falba ütközött. Az Apple képtelen volt eldönteni, milyen autót is szeretne pontosan. Kezdetben egy Teslákkal rivalizáló, klasszikus elektromos autó volt a terv, ám ezt később egy Waymo-szerű, teljesen önvezető jármű ötletére cserélték. Végül a vezetőség ezzel az irányvonallal sem volt elégedett, és ismét egy klasszikus elektromos autót tűztek ki célul.
További problémát jelentett, hogy bár a vállalat – többek között – a Porsche és a NASA kötelékéből szerződtetett mérnököket – a hozzáértéssel tehát vélhetően nem volt baj –, eközben a vezetők személye gyakran cserélődött. A Project Titan így a végére mintegy 10 milliárd dollárt emésztett fel.