- A Peugeot nem követi a főleg a Renault, a Fiat és a Hyundai-csoport által képviselt retro divatot.
- A Francia márka elsősorban futurisztikus, könnyen megkülönböztethető autókat készítene, miközben a hagyományaikról sem feledkeznek el.
- Erről Matthias Hossann, a francia márka dizájnfőnöke beszélt.
Egyre több gyártó rukkol elő olyan modellekkel, amelyek nyíltan egy korábbi korszakából merítenek ihletet. Ilyen például a Renault is, amely a Párizsi Autószalonon megvillantotta a három retro ihletésű modelljét: a 4-et, az 5-öt és az új Twingót.
Bár a Fiat, a Mini és a Hyundai-csoport is előszeretettel nyúl vissza a múltba, a Peugeot nem követi ezt az utat. Matthias Hossann, a francia márka dizájnfőnöke szerint ők inkább a jövőbe tekintenek: „Úgy gondolom, néha jó retro dizájnokat készíteni, ha újra akarsz éleszteni egy brandet. Hiszen ez kiemeli a egy bizonyos ponton. Szerintem a Peugeot-nál nem ez a helyzet."
A vezető szerint a céljuk, hogy futurisztikus, feltűnő, könnyen felismerhető autókat alkossanak, amik a lehető legkevésbé hasonlítanak valami másra. Bár nem felejtik el a hagyományaikat sem, elsősorban a jövővel foglalkoznak a múlt helyett. „Amikor egy csapatként Peugeot-ot tervezünk, azt mondjuk, 'invesztáljunk tényleg a jövőbe', de közben szilárd alapjaink vannak. Fantasztikus a történelmünk. Szóval nem azt mondom, hogy sosem fogunk visszanézni a múltba [...], de közben arra gondolunk, hogyan lehetne ezt valami futurisztikussá formálni. Szerintem ez a fő kihívás." – zárta a vezető.