A Brabus BMW-re emlékeztető shooting brake-et épített a Mercedes SL-ből
- A Brabus kupé(szerűséggé) alakított SL-t mutatott: ez a Rocket GTS.
- Az újdonság egy shooting brake, vagyis nem hasonlít az SL fix tetejű tesójára, a Mercedes-AMG GT Coupéra.
- A szélesített, színpadias szörny jelentős része karbonból készült.
- A csúcsteljesítmény 1000 lóerő, a csúcsnyomaték bődületes 1820 Nm.
A Brabus évtizedek óta pokoli durvára tuningolt, extrém végsebességű Mercikkel – és néha mással – foglalkozik. Az 1977-ben alapított, időközben világhírűvé váló német cég épített már kétturbós V12-essel szerelt C osztályt és olyan CLS-t is, aminek 370 km/h a végsebessége.
A legújabb agymenésük a Rocket GTS, ami egy kupévá (vagy legalábbis valami olyasmivé) alakított Mercedes SL. Az ötlet önmagában is furcsának tűnhet, hiszen az SL-ből a Mercedes is kínál fix tetejű változatot, amit AMG GT Coupénak hívnak. A Brabus azonban teljesen más irányból közelített a feladat felé, mint a Merci.
A Rocket GTS egyáltalán nem hasonlít az AMG GT Coupéra: a sikkesen lefelé ívelő tetővonal helyett a Brabus inkább egy vadabb, drasztikusabb megoldást választott. Az újdonság leginkább a BMW Z3 Coupéra, a BMW Touring Concept Coupéra és a Ferrari FF-re hasonlít, tehát egy shooting brake, vagyis egy kupéra és kombira is emlékeztető, háromajtós autó.
A Brabus védjegye, hogy minden modelljük extrém módon színpadias, ez alól a Rocket GTS se kivétel. A szélesített, látványos kiegészítőket hordó kaszni kívülről teljes egészében fényezetlen karbon. Az átalakított SL ennél valószínűleg sehogy nem lehetne fenyegetőbb, még álló helyzetben is el akarja taposni az egyszeri nézelődőt.
A hátsó kerékjárati ívek fölé látványos él került, ami egy kisebb szárnyban végződik. A C-oszlop és a tető teljesen egyedi, karbonból készült és egészen ügyesen eltalálták vonalait, nem kelt fércelt benyomást. A gyári SL-hez és a GT-hez képest előny, hogy a képek alapján nagyobb és jobban használható a csomagtér.
A karbont nemcsak a kasznin alkalmazták, hanem mindenhol máshol is, ahol lehetett: a központi anyás felnikre is jutott belőle, illetve a beltér minden díszítőeleme is karbonból készült. A komor, teljesen fekete utastérben a karbonon kívül temérdek bőrt és Alcantarát is találunk.
Ahogy az várható volt, a gyári teljesítménnyel se elégedtek meg: a legerősebb változatot, vagyis a Mercedes-AMG SL 63 S E Performance-t húzták tovább. Maradt a kétturbós, benzines V8-as és a hibrid hajtás is, de a rendszerteljesítmény már 816 lóerő, hanem kereken 1000. Az eleve kegyetlen 1420 Nm-es csúcsnyomatékra is tudtak lapot húzni: a Rocket GTS 1820 Nm-t tud.
Ennek megfelelően a menetdinamika is javult valamennyit, bár ezen a szinten ez inkább már presztízskérdés, mint valós előny. A 2,9 másodperces nulla-száz 2,7 másodpercre mérséklődött, viszont a végsebességet a gyári SL-hez hasonlóan 317 km/h-nál limitálták.
A Brabus által önkényesen a szerény Hyper Gran Turismo kategóriába sorolt, minden pontján végtelenül túlzó Rocket GTS ára egyelőre nem ismert. Bár a gyártó szeret különleges, limitált kiadásokat készíteni, ennél a modellnél nem közölték, hogy hány darabot szeretnének gyártani belőle.
Forrás: Brabus