2024.10.28. 17:58

  • Lassult a kereslet a Porsche villanyautói iránt.
  • A drága prémiumautók potenciális vevői gyakran igénylik a belső égésű motort.
  • A Porsche szeretné azt adni vevőinek, amit szívesen megvesznek, ezért kitartanak a belső égésű motorok mellett.

A tisztán elektromos Macan, a megszűnő 718 Boxster és 718 Cayman, illetve a hibrid 911 után úgy tűnhet, hogy a Porsche is az elektromos átállás felé halad, ám a gyártó már többször hangsúlyozta, hogy addig kitartanak a benzinesek mellett, ameddig csak tudnak. Úgy tűnik, hogy a vevők igénye őket igazolja: a Porsche pénzügyi igazgatója, Lutz Meschke arról beszélt, hogy kevesebb villanyautót adtak el az elmúlt időszakban, mint amennyit eredetileg terveztek.

Ez már a hibrid 911, vagyis a Carrera GTS
Ez már a hibrid 911, vagyis a Carrera GTS

Elmondta, hogy Európában és az Egyesült Államokban lassult az elektromos átállás, a vártnál kisebb igény mutatkozik az villanyautókra. A számok azt mutatják, hogy drága prémiumautók piacán a vevők gyakran igénylik a belső égésű motorokat. Ezt az egyértelmű trendet nemcsak a Porsche, hanem a többi gyártó is látja: egyre többen finomítottak a benzinesek kinyírására vonatkozó terveiken.

Lutz Meschke hozzátette, hogy azt adják a vevőiknek, amit szívesen megvásárolnak: ha benzineseket és tölthető hibrideket vennének, akkor azt. A Porsche több fejlesztési iránnyal is kísérletezik, így például azt az ötletet sem vetik el, hogy később az elektromos autóikat is lehessen benzinmotoros változatban kapni.

Utóbbi nem tűnik egyszerűnek, hiszen például az elektromos Macan a PPE, vagyis Premium Platform Electric platformra épül, amit kimondottan villanyautókhoz fejlesztettek. Egy ilyen, alapjaiban elektromos autókhoz fejlesztett platformba benzinmotort szerelni nem tűnik kompromisszummentes feladatnak.

Forrás: Porsche