Itt a tökéletes, olcsó Porsche 911, amit kizárólag manuális váltóval vehetsz

2024.10.30. 10:58

  • Frissítették az egyik legnagyszerűbb Porsche 911-et, vagyis a Carrera T-t.
  • Maradt a Carrera háromliteres, turbós alapmotorja, ami ezúttal 394 lóerőt és 450 Nm-t tud.
  • Újdonság, hogy a Carrera T-ből ezúttal már nemcsak Coupe, hanem Cabriolet is kapható.
  • A Carrera T csak hatsebességes, manuális váltóval kérhető, PDK az extralistán sincs.
  • A T alapára a többi 911-hez képest kimondottan emészthető.

A Porsche frissítette az eleve végtelenül kívánatos 911 Carrera T-t, méghozzá úgy, hogy még jobban vágyjunk rá. A Carrera T – vagyis Touring – továbbra is arról szól, amiről a facelift előtti változat: ez tulajdonképpen egy alap Carrera, amit telepakoltak a Carrera S olyan extráival, amik miatt jobb lehet a vezetési élmény.

A motor maradt a háromliteres, hathengeres bokszer két turbóval, aminek az adatai megegyeznek egy alap Carreráéval: a teljesítménye 394 lóerő, a csúcsnyomatéka pedig 450 Nm. A menetdinamika még az alapmotorral is combos: a Carrera T kupé kasznival 4,3 másodperc alatt tudja le a nulla-százat, kabrióként pedig 4,5 másodpercre van szüksége.

Apropó kabrió: a faceliftes 992-ből már kapható Carrera T Cabriolet, ami a korábbi verzióból még nem létezett. Ha valaki a tetőtlen változatot választja, kénytelen lesz beérni 293 km/h-s végsebességgel. A kupé utóbbinál 2 km/h-val többet tud, vagyis 295 km/h a vége. Mindkét kaszniváltozatot sportkipufogóval adják.

A motor továbbra is csak a hátsó kerekeket hajtja, az azonban újdonság, hogy ezúttal kukázták az automatát. Bizony, a Carrera T ezúttal kizárólag hatsebességes, manuális váltóval kapható. Hihetetlenül klassz ilyesmit hallani 2024-ben. A váltó egyébként ugyanaz, mint az előző modellben, de ezúttal kihagyták belőle a hosszú hetedik fokozatot.

A Carrera T-nél alap a PASM, vagyis az adaptív futómű, amit 10 milliméterrel lejjebb is ültettek a sima Carrerához képest. A fékek már a Carrerán is elöl és hátul 350 milliméteresre nőttek a facelifttel, ezen nem változtattak. Alapáron adják a T-hez az összkerékkormányzást, amihez gyorsabb kormánymű is tartozik. A felnik elöl 20, hátul 21 colosak.

Változtak a stabilizátorok, illetve sztenderd a nyomatékvektorálás és a mechanikus, önzáró hátsó differenciálmű is. A könnyített üvegek és a kevesebb hangszigetelés miatt a Carrera T Coupe a kínálat legkönnyebb Carrerája, mindössze 1504 kilós.

A Carrera T-hez alapáron jár a Sport Chrono csomag, amiben olyan hasznos, szintén a vezetési élményhez kapcsolódó funkciók vannak, mint a sportkormány, a kormányra helyezett módválasztó és az automata rev matching (gázfröccs az optimális fordulatszámért) visszaváltásnál. Utolsó simításként néhány apró, aerodinamikai változtatást is eszközöltek a T-nél, hogy még tökéletesebb legyen az autó egyensúlya.

Szériában járnak a sportülések, de felárért karbon kagylóüléseket is választhat az ügyfél. A belteret kék cérnával és szintén kék dekorbetétekkel dobták fel. Nagyszerű, finom részlet, hogy mindkét hátsó oldalablakra felkerül egy-egy matrica, ami a manuális váltó kiosztását ábrázolja.

A Carrera T a 911-esek között olcsónak számít: Magyarországon 61,5 milliónál indul az ára, ami vállalható felárnak tűnik a teljesen alap 911 Carrerához képest. Ez nyilván rengeteg pénz, így csak a 911-esek között számít olcsónak a Carrera T, de érdemes figyelembe venni, hogy egy Turbo S ára 100 millió felett kezdődik.

Forrás: Porsche