A Stellantis nagy múltú márkái közül a Citroënnek van esélye megtalálni az igaz utat. Az elmúlt időszakban ugyan megpróbáltak visszatérni az absztrakt dizájnokhoz, de úgy tűnik, most nem az extravagáns, inkább az elérhető árú autókkal lehet forradalmat csinálni. A C3 sosem távolodott el ennyire a Kacsa formavilágától, mégsem állt még ennyire közel az eredeti koncepciójához. Egy már biztos, a legolcsóbb Európában gyártott villanyautót a Citroën kínálja, de azokra is gondoltak, akik szerint korai még a váltás.

Tisztelem a Stellantist, amiért adott egy esélyt a régi, nagy, európai márkáknak, tisztelem a dizájnereiket, mert minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezeknek a márkáknak akkor is saját, ráadásul hiteles arculatot adjanak, ha kénytelenek közös műszaki alapokból dolgozni, és tisztelem őket, amiért ki akarják hozni a maximumot a hatalmas súllyal rájuk nehezedő örökségből. A Citroën számára most éppen azt találták ki, hogy térjenek vissza az alapító, André Citroën szellemiségéhez, és tegyék mindenki számára elérhetővé az autózás aktuális vívmányait.
Hagyják a fenébe az extrém formákat, és inkább koncentráljanak az egyszerű, praktikus, de kényelmes és minden igényt kielégítő konstrukciókra, és adják mindezt elérhető áron! Ehhez még egy testhezálló reklámkampányt is kitaláltak, amiben francia forradalmárok egyszerűen elveszik a burzsoáziától az elektromos autó használatának kiváltságát. A kicsit kisarkított és szájbarágós üzenet egy valójában nagyon is indokolt koncepciót takar. Most, hogy már egy cégben vannak, kölcsön vehették a Fiat Panda fazonját, és újra feltalálták a célszerű, városi dobozautót.
A márka új arculatát és azzal együtt a régi-új logóját is (személyautón először) bevezető C3 a korábbi, gömbölyded vonalak helyett határozott síkokból és élekből áll. Hiába volt egy LN és egy AX a márka múltjában, az újdonság jobban emlékeztet a japán kei car stílusra, mint bármelyik korábbi Citroënre. Nálunk a Suzuki honosította meg ezt a racionális stílust. Élőben pozitív csalódás volt látni, hogy valójában mennyi formatervezői munka van ebben a szögletes kis SUV fazonban, ami elődjénél kicsivel nagyobb alapterületen sokkal tágasabb belsőt kínál.
A minden irányban tágasabb utastérhez 10 literrel nagyobb, 310 literes csomagtartó is jár, a C3 ráadásul az átlagosnál kényelmesebb, hiszen megkapta azt a csomagot, aminek része a vastag szivaccsal puhított ülés, a jobb hangszigetelés és a hidraulikus ütközőelemekkel felszerelt Advanced Comfort futómű. Ez egyértelműen visszalépés a hidropneumatikushoz képest, de a rövid próbaúton kiderült, hogy összességében tényleg kifejezetten komfortos a belső. A szabadidő-autós fazon miatt magas üléspozíciónak hála jó a kilátás, rendben van az ergonómia.
Szimpatikus, hogy egy lényegre szorítkozó kisautót terveztek olyan érdekes ötletekkel, mint az ős Pandáéhoz hasonló, textillel burkolt polc vagy a szélvédő sarkába vetített műszeregység, ami a Head Up Display-hez hasonlóan a látóterünkben van, és feleslegessé teszi egy plusz kijelző beépítését. Az alapmodellben központi kijelző sincs, mindent a telefonunk dokkolásával intézhetünk, a csúcskivitelből persze az érintőképernyő sem maradt ki. Felszereltségből kettőnél nincs is több, és már az alap is jól ellátott, ráadásul az ára is mértéktartó.
Válogatni ezúttal a hajtásláncok közül lehet, ugyanis a villanyautókhoz fejlesztett Smart Car Platformra épülő C3 hagyományos benzines, hibrid és tisztán elektromos változatban is készül. Az 1,2 literes, 100 lóerős, már vezérműláncos háromhengeres turbós benzines a korábbi konstrukciós hibától elvileg mentesen, hatfokozatú kézi váltóval kerül a 6 190 000 Ft-os alapmodellbe. A már elérhető, 44 kWh-s LFP akkumulátorral felszerelt csúcsmodell 113 lóerős villanymotorral, a WLTP szerint 320 km-es hatótávval és 100 kW-os DC töltéssel 9 890 000 Ft-tól rendelhető.
2025 első negyedévében még jön egy szintén 100 lóerős 48 V-os hibrid, ami az ë-DSC6 duplakuplungos váltóba épített 21 kW-os villanymotorral akár 50 százalékban is képes lesz tisztán elektromosan közlekedni, illetve egy még olcsóbb, 200 km-es hatótávú ë-C3 is várható szintén a franciaországi gyárból, helyben készülő akkuval. Ráadásként lesz egy hosszabb, hétüléses verzió C3 Aircross néven, szóval belehúztak a franciák. Most csak egy ízelítőt kaptam belőle, de hamarosan jön a tesztautó, akkor részletesen bemutatjuk az új népautó jelöltet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.

