Olcsó villanyautóval születik újjá a Citroën

Bemutató: Citroen C3 - 2024.

2024.10.31. 12:17

A Stellantis nagy múltú márkái közül a Citroënnek van esélye megtalálni az igaz utat. Az elmúlt időszakban ugyan megpróbáltak visszatérni az absztrakt dizájnokhoz, de úgy tűnik, most nem az extravagáns, inkább az elérhető árú autókkal lehet forradalmat csinálni. A C3 sosem távolodott el ennyire a Kacsa formavilágától, mégsem állt még ennyire közel az eredeti koncepciójához. Egy már biztos, a legolcsóbb Európában gyártott villanyautót a Citroën kínálja, de azokra is gondoltak, akik szerint korai még a váltás.

Tisztelem a Stellantist, amiért adott egy esélyt a régi, nagy, európai márkáknak, tisztelem a dizájnereiket, mert minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezeknek a márkáknak akkor is saját, ráadásul hiteles arculatot adjanak, ha kénytelenek közös műszaki alapokból dolgozni, és tisztelem őket, amiért ki akarják hozni a maximumot a hatalmas súllyal rájuk nehezedő örökségből. A Citroën számára most éppen azt találták ki, hogy térjenek vissza az alapító, André Citroën szellemiségéhez, és tegyék mindenki számára elérhetővé az autózás aktuális vívmányait.

Hagyják a fenébe az extrém formákat, és inkább koncentráljanak az egyszerű, praktikus, de kényelmes és minden igényt kielégítő konstrukciókra, és adják mindezt elérhető áron! Ehhez még egy testhezálló reklámkampányt is kitaláltak, amiben francia forradalmárok egyszerűen elveszik a burzsoáziától az elektromos autó használatának kiváltságát. A kicsit kisarkított és szájbarágós üzenet egy valójában nagyon is indokolt koncepciót takar. Most, hogy már egy cégben vannak, kölcsön vehették a Fiat Panda fazonját, és újra feltalálták a célszerű, városi dobozautót.

A márka új arculatát és azzal együtt a régi-új logóját is (személyautón először) bevezető C3 a korábbi, gömbölyded vonalak helyett határozott síkokból és élekből áll. Hiába volt egy LN és egy AX a márka múltjában, az újdonság jobban emlékeztet a japán kei car stílusra, mint bármelyik korábbi Citroënre. Nálunk a Suzuki honosította meg ezt a racionális stílust. Élőben pozitív csalódás volt látni, hogy valójában mennyi formatervezői munka van ebben a szögletes kis SUV fazonban, ami elődjénél kicsivel nagyobb alapterületen sokkal tágasabb belsőt kínál.

A minden irányban tágasabb utastérhez 10 literrel nagyobb, 310 literes csomagtartó is jár, a C3 ráadásul az átlagosnál kényelmesebb, hiszen megkapta azt a csomagot, aminek része a vastag szivaccsal puhított ülés, a jobb hangszigetelés és a hidraulikus ütközőelemekkel felszerelt Advanced Comfort futómű. Ez egyértelműen visszalépés a hidropneumatikushoz képest, de a rövid próbaúton kiderült, hogy összességében tényleg kifejezetten komfortos a belső. A szabadidő-autós fazon miatt magas üléspozíciónak hála jó a kilátás, rendben van az ergonómia.

Szimpatikus, hogy egy lényegre szorítkozó kisautót terveztek olyan érdekes ötletekkel, mint az ős Pandáéhoz hasonló, textillel burkolt polc vagy a szélvédő sarkába vetített műszeregység, ami a Head Up Display-hez hasonlóan a látóterünkben van, és feleslegessé teszi egy plusz kijelző beépítését. Az alapmodellben központi kijelző sincs, mindent a telefonunk dokkolásával intézhetünk, a csúcskivitelből persze az érintőképernyő sem maradt ki. Felszereltségből kettőnél nincs is több, és már az alap is jól ellátott, ráadásul az ára is mértéktartó.

Válogatni ezúttal a hajtásláncok közül lehet, ugyanis a villanyautókhoz fejlesztett Smart Car Platformra épülő C3 hagyományos benzines, hibrid és tisztán elektromos változatban is készül. Az 1,2 literes, 100 lóerős, már vezérműláncos háromhengeres turbós benzines a korábbi konstrukciós hibától elvileg mentesen, hatfokozatú kézi váltóval kerül a 6 190 000 Ft-os alapmodellbe. A már elérhető, 44 kWh-s LFP akkumulátorral felszerelt csúcsmodell 113 lóerős villanymotorral, a WLTP szerint 320 km-es hatótávval és 100 kW-os DC töltéssel 9 890 000 Ft-tól rendelhető.

2025 első negyedévében még jön egy szintén 100 lóerős 48 V-os hibrid, ami az ë-DSC6 duplakuplungos váltóba épített 21 kW-os villanymotorral akár 50 százalékban is képes lesz tisztán elektromosan közlekedni, illetve egy még olcsóbb, 200 km-es hatótávú ë-C3 is várható szintén a franciaországi gyárból, helyben készülő akkuval. Ráadásként lesz egy hosszabb, hétüléses verzió C3 Aircross néven, szóval belehúztak a franciák. Most csak egy ízelítőt kaptam belőle, de hamarosan jön a tesztautó, akkor részletesen bemutatjuk az új népautó jelöltet.

Az oldalról ajánljuk

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
  • Nepperűző

900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?

Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.

tegnap, 17:28
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
  • Hírek

Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok

Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.

március 26., 06:01
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
  • Hírek

Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?

Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.

március 26., 06:01
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
10 millióért cuki fapad
  • Tesztek

10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)

A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.

március 27., 05:55
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
  • Hírek

Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!

A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.

március 26., 07:48
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
  • Hírek

Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid

Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.

március 26., 09:21
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
  • Hírek

Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz

Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.

március 26., 14:40
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
  • Hírek

A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra

A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.

március 26., 13:40
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
  • Hírek

Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint

A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.

március 26., 17:34
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
  • Hírek

Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra

Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.

március 26., 15:59
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
  • Hírek

Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!

A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.

március 26., 15:03
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
  • Hírek

Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások

A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.

március 26., 12:32
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53
Nissan bejelentések
  • Hírek

Nissan bejelentések

március 26., 14:58
Neked ajánlott