A BMW felveszi a kesztyűt, bízik a saját óriásában
- A BMW ugyan a vártnál gyengébb számokkal állt elő harmadik negyedéves tőzsdei gyorsjelentésében, de a 2024-es év egészére azt ígéri, hogy hozni fogja a matekot.
- A cég sokat vár az amerikai gyártól.
A BMW üzemi nyeresége 61 százalékkal, 1,7 milliárd euróra csökkent az idei harmadik negyedévben az egy évvel korábbi közel 4,4 milliárd euróról. Ezzel a bajos autógyártó elmaradt az elemzők 1,8 milliárdos várakozásától. Az árbevétel 15,7 százalékkal, 32,4 milliárd euróra csökkent szemben a 34,3 milliárdos szakértői konszenzussal.
A vállalat részvényei – a Volkswagen-, a Mercedes- és Porsche-papírokkal együtt – 3-5 százalékkal csökkentek, ám ennek hátterében Donald Trump amerikai elnökválasztási győzelme állt.
Pro és kontra
A megválasztott elnök ugyanis azt ígérte az elnökválasztási kampányban, hogy minden importtermékre vonatkozó 10 százalékos vámot vezet be, ha nyer.
Jürgen Molnar, a RoboMarkets brókercég stratégája a Reuters szerint úgy véli, hogy miközben a BMW minden gondjáért kínai értékesítésének visszaesését okolja, hasonló gondot okozhat neki, ha a megválasztott elnök teljesítve ígéretét, tényleg megemeli az importvámtarifákat.
Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója nem ért ezzel egyet. Elmondása szerint az Egyesült Államok piaca - amelyen szeretik cége autóit - továbbra is kulcsfontosságú marad, legfeljebb több autót kell eladniuk Európában, ha kevesebbet exportálhatnak. Ugyanakkor a Trump-féle vám nem érinti a cég Dél-Karolina államban lévő üzemében készülő autókat. Márpedig ez a BMW legnagyobb gyártóbázisa avilágon.
A cégnek egyébként a kínai eladások csökkenése okozott gondot. Kínában harmadával kevesebb bajor autó fogyott 2024 harmadik negyedében, mint 2024 július-szeptemberében. A cégvezetés az év egészével kapcsolatban magabiztos nyilatkozatot tett, közölték ugyanis, hogy tartani fogják a korábban megígért hat-hét százalékos üzemi nyereségrátát. A harmadik negyedévben az autógyártáson elért üzemi profitráta mindössze 2,3 százalék volt. A negyedik negyedévben pedig az eladások és a gyártás is növekedhetnek.
A kínai hanyatlás mellett a BMW-nek gondot okozott az is, hogy az elmúlt negyedévben a Continental rossz fékeket szállított másfél millió autóba. Emiatt 320 ezer autó vevőknek történő átadását el kellett halasztani. Ezt az év utolsó negyedében be fogják pótolni – ígérte a cégvezetés.