A BMW megcsinálta a Need for Speed: Most Wanted ikonikus M3-asát
- A BMW és az EA Games együtt ünnepli a Need for Speed sorozat 30. születésnapját.
- A Most Wanted című játék ikonikus BMW M3 GTR-ét csinálták meg a valóságban.
- Az M3 GTR egy különleges utcai versenyautó volt, V8-as motorral és 350 lóerővel.
- Mindössze három darab maradt meg belőle, mindegyik a BMW tulajdonában van.
Idén 30 éves az egyik legemlékezetesebb autós játék, a Need for Speed első része. Ezt megünnepelvén a BMW és a játékért felelős Electronic Arts megépítette a sorozat meghatározó autóját, a BMW M3 GTR-t. Ez a sokak szerint legjobban sikerült epizódban, a Most Wantedben jelent meg 2005-ben, aztán még egyszer elővették 2022-ben az Unboundban is.
A BMW egy már meglévő M3 GTR-t alakított át, ami főleg a fényezésben merült ki. Fóliával húzták fel az autóra az eredeti, 2005-ös játékban látható M3 dizájnját. Az érdeklődők november 27. és január 6. között nézhetik majd meg az autót a BMW a müncheni Welt kiállító központjában.
Az alapot a 2000-ben megjelent BMW E46 M3 adta, de az nem ugyanaz, mint a GTR kivitel. Azt ugyanis homologizációs célból építette a BMW, hogy indulhassanak az amerikai Le Mans sorozatban. Éppen ezért egy utcai versenyautóról van szó, amiben nincsenek hátsó ülések, se kárpitok, se fűtés, se hangrendszer, így le tudták tolni a súlyát 1350 kilóra. Sőt, a 343 lóerős sorhatost is kiszórták belőle, a helyére pedig egy négyliteres, V8-as került immár 350 lóerővel és 365 Nm nyomatékkal. A teljesítményt egy hatsebességes kézi váltó vitte el a hátsó hídra, amin egy állítható sperrdiffi dolgozott. Hiába a rengeteg átépítés, a homologizáció miatt mégis utcai autó lett, aminek egyébként 295 km/h körül alakult a végsebessége.
Összesen tíz autót építettek, de csak három készült el a versenyszezonra 2001-ben. Mivel éppen ebben az évben módosították a szabályokat úgy, hogy már nem volt szükség a homologizációs autókra, a BMW a hét félkész GTR-t újrahasznosította. A verseny ideje alatt a BMW a három működő autót a szabályoknak megfelelően árulta darabját 250 000 euróért. Akkoriban 257 forint volt az euró a legrosszabb időszakban (2001.06.12), így átszámítva 64,2 millió forint lett volna az M3 GTR.
Ennél sokkal olcsóbb megoldás volt 2005-ben felcsapni a Need for Speed: Most Wantedet, amiben rögtön az első versenyen az M3 GTR-rel állsz rajthoz. A rövid történet szerint először elnyerik tőled ezt az autót és az egész sztori arra épül fel, hogy a végén visszanyerd. Biztos vagyok benne, hogy sokan kellemes nosztalgiával gondolnak majd vissza, amikor meglátják, hogy a BMW a játékbeli dizájnnal látott el egy valódi M3 GTR-t.
Forrás: Motor1, BMW