Hibás emelő miatt sérült meg egy százmilliós Lamborghini Diablo

2024.11.27. 17:26

  • Leesett az utánfutóról egy Lamborghini Diablo VT.
  • Valószínűleg a hidraulikus rendszer adta meg magát.
  • Egy nap után tudták csak leszedni.
  • Főleg a jobb első sárvédő sérült meg.
  • Egy olyan példányról lehet szó, ami 2019-ben 115,1 millió forintért cserélt gazdát.

Emelés közben esett le a platóról egy méregdrága Lamborghini Diablo VT Amerikában, az Idaho állambeli Boise városában. A tulaj állítólag egy veterán Mustangot szeretett volna magával vinni, azonban ahhoz hogy az autók elférjenek az utánfutóban, előtte ki kellett emelni a Diablót. Ezen folyamat közepén mondta be az unalmast az utánfutó hidraulikus rendszere és egyszerűen elejtette a ritka sportautót, ami a jobb hátsó kerekén állt meg.

Valószínűleg a hátsó futómű is kapott egy pofont, viszont a jobb első sárvédőt rendesen felsértették a plató feszes kábelei. Az autót nem is sikerült azonnal lemenekíteni, a helyiek szerint egy napig állt az út szélén a leszakadt platóról csüngve, még egy eső is elkapta közben. Csak másnap este tudtak megfelelő eszközöket szerezni ahhoz, hogy további károk nélkül kiemeljék a Diablót ebből a kellemetlen helyzetből.

Oops. Dropped your Lambo.
byu/clancya inBoise

Az internetet bejárt képeken látszik, hogy a teherautón az Intercity Lines nevű fuvarozócég logója szerepel. Többen megkeresték őket az incidens után, ám a vállalat vezetője szerint ezt a pótkocsit már eladták, nem állnak kapcsolatban a jelenlegi tulajdonosával. Kiemelte, hogy ők minden hasonló eszközüket 30-60 naponta szervizelik pont az ilyen balesetek elkerülése végett.

A posztok alatt egyébként többen is felismerték az autót és úgy gondolják, hogy egy 2019-es árverés során éppen ez cserélt gazdát 295 ezer dollárért, átszámítva 115,1 millió forintért. A Diablo a '90-es évek végén, 2000-es évek elején klasszikus poszterautó volt, ma pedig keresett gyűjtői darab. Nem csak különösen vonzó formája ragadja meg a rajongókat, de az üvöltő V12-es motor, az összkerékhajtás és az ötgangos kézi váltó is nagyon kívánatos tulajdonságok. 7000-es fordulaton 530 lóerőt tud amihez 5500-nál 605 Nm nyomaték társul és még úgy is pokoli gyors, hogy bő 1,6 tonna. 3,9 másodperc alatt futotta a 0-100-as sprintet és 335 km/h volt a végsebessége, ezek a '90-es években elképesztő értékek voltak – és még ma is nagy számok.

Forrás: Carscoops