- Elkészült az első forgalomba szánt Praga Bohema.
- Ez a gyártó első modern autója.
- Az első tulaj Romain Grosjean, francia autóversenyző.
- A Bohema az elmondása szerint utcán és versenypályán is megállja a helyét.
- 3,8 literes, twin-turbo V6-os van benne 700 lóerővel és 725 Nm nyomatékkal.
- Az autó 2,3 másodperc alatt futja a 0-100-at és 317 km/h a vége.
- Több, mint fél milliárd forintba kerül.
Gyakran jelennek meg izgalmas sportautó koncepciók névtelen, vagy hamvaikból feltámasztott gyártóktól. Az ígéretek mindig szépek, de ezek az autók a legtöbbször nem jutnak el a gyártásig. Éppen ezért különleges pillanat, hogy a cseh Praga mégis elindította a 2022-ben bemutatott koncepciójának gyártását. Az első Praga Bohema tulajdonosa egy francia autóversenyző, Romain Grosjean.
Sok ilyen spontán fellángolással ellentétben a Bohema mögött egy erős vállalat áll. A Praga bár nem olyan ismert nálunk, bő száz éve gyárt különböző járműveket – főleg teherautókat. Nagyjából 60 éven keresztül nem foglalkoztak autógyártással, míg nem 2012-ben versenyautó fejlesztésbe kezdtek és több futamon elindultak. Az így összegyűjtött tudás segítségével építették meg 2022-re a Bohema nevű szupersportautót, ami napjainkra érte el a végleges formáját.
Nem csak legyártották az első eladásra szánt darabot, de az autó már típusengedéllyel is rendelkezik, így rendszámot is kaphat. Állítólag nem is olyan használhatatlan utcán, erről beszélt az első Bohema tulaja, Romain Grosjean. Elmondta, hogy ledöbbentette az autó elképesztő teljesítménye pályán, visszafogottsága a hétköznapokban és a kettő közötti széles átmenet. Szerinte az autó jól kezeli a kisebb úthibákat és nem hangos az utascella, menet közben is kényelmesen tud beszélgetni utasával. Elképesztőnek tartja, hogy csak felkanyarodik hétköznapi szerelésben az utcáról a versenypályára és olyan köridőket ér el, mint a komolyabb versenyautókkal.
Véleményével nincs egyedül: még 2022-ben az első fehér Stigként ismert Ben Collins is meghajtotta az akkor még szériagyártás előtti Bohemát és kifejezetten szerette. Sokat dolgozott a típussal a Praga, a szénszálas vázat és a karosszéria aerodinamikáját forma-1-es autókhoz használt szélcsatornában alakították ki. A hajtáshoz a Nissan GTR legendás, 3,8 literes, V6-os, twin-turbo motorját vették át, de a Litchfield teljesen átépítette. A Bohemáben 700 lóerőt és 725 Nm nyomatékot tol át egy hatgangos szekvenciális váltón a hátsó kerekekre. Mivel az autó súlyát sikerült egy tonna alatt tartani, ezért alig 2,3 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet és 317 km/h a végsebessége. Elképesztő számok ezek és meg is kérik az árát: a Bohema jelenleg 1,36 millió euróról, átszámítva 563 millió forintról indul.