Villany-SUV-kkal téli hatótávteszten: melyik jár a legközelebb a beígért kilométerekhez?
- Téli hatótávtesztet végzett a brit Carwow.
- A Polestar 4-et, a Porsche Macant, a Tesla Model Y-t, a Ford Explorer EV-t, a Kia EV6-ot és az Audi Q4 E-Tront tesztelték.
- Teletöltött akkumulátorokkal azonos útvonalon haladtak, egyformán beállított fűtéssel.
- Addig mentek, amíg az autók teljesen le nem merültek.
Bár napjainkban egyre jobb a helyzet, sokakat még mindig visszatart az elektromos autó vásárlástól az alacsony hatótávtól való félelem. Szkeptikusak azzal kapcsolatban, hogy mennyit megy el egy elektromos autó valós körülmények között, tehát például télen, amikor a hideg miatt amúgy is csökken a hatótáv. A brit Carwow egy téli hatótávteszt során tárta fel, hogy jogos-e ez az aggodalom. Hat nagyon hasonló méretű SUV-t sorakoztattak fel, hasonló méretű akkumulátorokkal és hatótáv ígéretekkel.

A teszt során a Polestar 4-et, a Porsche Macant, a Tesla Model Y-t, a Ford Explorer EV-t, a Kia EV6-ot és az Audi Q4 E-Tront vizsgálták. A felsorolt autóknak mind a Long Range kivitelét használták, tehát az egymotoros, nagy akkumulátoros változatokat. Kezdés gyanánt az összes autót 100 százalékra töltötték és beállították a fűtést 20 °C-ra. A teszt során főleg autópályán mentek addig, amíg az autók teljesen le nem merültek. Végig együtt haladtak normális tempóban, csak akkor kezdtek el óvatoskodni, amikor az akkumulátor már kritikus szint alá merült.
Nem is az volt a lényeg, hogy melyik autó milyen messzire megy, hanem inkább az, hogy milyen közel állnak az – általában optimista mérésként ismert – WLTP ciklus szerinti hatótávhoz.
Típus | Akkumulátor mérete | Hatótáv (WLTP) | Fogyasztás (teszt) | Hatótáv (teszt) | Teljesített hatótáv a megadotthoz képest |
Polestar 4 | 94 kWh | 599 km | 17,75 kWh/100 km | 536 km | 90% |
Porsche Macan | 95 kWh | 621 km | 17,75 kWh/100 km | 512 km | 82% |
Tesla Model Y | 75 kWh | 600 km | 16,35 kWh/100 km | 473 km | 79% |
Ford Explorer EV | 82 kWh | 602 km | 16,35 kWh/100 km | 468 km | 78% |
Kia EV6 | 80 kWh | 558 km | 18,28 kWh/100 km | 451 km | 81% |
Audi Q4 E-Tron | 77,4 kWh | 541 km | 17,75 kWh/100 km | 431 km | 79% |
A táblázatban is jól látszik, hogy a gyárilag megadott hatótávot egyik típus sem érte el, a Polestar 4 azonban közel volt hozzá. A Porsche Macannal együtt csak ők tudtak 500 kilométer feletti hatótávot teljesíteni, illetve arányaiban ők érték el a legjobb százalékokat. Ha az ígért és a teljesített hatótáv arányát nézem, akkor a Kia EV6 lett a harmadik, viszont ő merült le másodikként. A legalacsonyabb hatótávot az Audi Q4 E-Tron érte el és arányaiban csak a Ford Explorer EV tért el jobban a beígért hatótávtól.
Az összehasonlítást több szempontból is a Polestar 4 nyerte, de nem szabad elfelejteni, hogy abba szerelték a második legnagyobb akkumulátort. Ilyen téren érdemes kiemelni a Tesla Model Y-t, ami a legrégebbi fejlesztés ebből a sorból és a legkisebb akkumulátorral rendelkezik. Abból látszik, hogy mennyire hatékony a hajtáslánca, hogy mindezek ellenére jól szerepelt és a harmadik legnagyobb hatótávot futotta, még úgy is, hogy a beígértnek csupán a 79 százalékát teljesítette. A hatékonyság egy jó megközelítése a nagy hatótávnak, ezt a Tesla mellett a Ford is tudta, hiszen mind a ketten 16,3 kWh/100 km körül fogyasztottak. A Polestar, a Porsche és az Audi hasonló, 17,7 kWh/100 km-es fogyasztási adatokat produkáltak, míg a legtöbb energia a Kia EV6-nak kellett.
Nyáron egyébként nekünk is volt egy hasonló hatótávtesztünk, itthon népszerű elektromos modellekkel. Ha érdekel, hogy mi lett az eredmény, nézd meg róla videónkat:
Forrás: Inside EVs, Carwow

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
