- Alig 5,4 millió forint a belépőára a Toyota új elektromos autójának.
- A bZ3X-et csak Kínában forgalmazzák majd.
- Az alapváltozat 430 kilométer megtételére képes CLTC ciklus szerint.
- Lesz valószínűleg egy 520 és egy 620 km hatótávú is.
- 50,03 kWh-s lítium-vas-foszfát akkumulátor van benne.
Elképesztően olcsó elektromos autót dobott piacra a Toyota közösen a kínai GAC-vel. Korábban már láttuk a bZ3C és bZ3X modelleket, utóbbihoz pedig most nem csak technikai adatokat, de árakat is közöltek. A 4,6 méter hosszú és 1,875 méter széles elektromos crossover indulóára alig 100 000 jüan Kínában, ez átszámolva csupán 5,4 millió forint. Egy jobb felszereltséghez – és feltételezhetően nagyobb akkumulátorhoz – már 200 000 jüant kell fizetni, de még ez is csak 10,76 millió forint.
Ezért cserébe a bZ3X a legalacsonyabb felszereltség (430 Air+) és a legkisebb akkumulátor mellett is 430 kilométeres hatótávot ígér – az általában elég optimistának titulált CLTC ciklus szerint. Ebben a kivitelben egy darab 221 lóerős villanymotort szereltek a hátsó tengelyre, azonban pontos gyorsulási vagy fogyasztási adatokat nem adtak meg. Ezen kívül lesz még egy 520 Pro+ és egy 620 Max nevezetű kivitel, amik ha követjük a névadási logikát, akkor 520 és 620 kilométeres hatótávot kínálnak majd – ezeket az adatokat hivatalosan nem erősítették meg.
A bZ3X tengelytávja 2765 milliméter, így könnyedén elfért az autó hasában egy 50,03 kWh-s lítium-vas-foszfát akkumulátor. A nagy tengelytáv általában tágas belteret is jelent, képek alapján a bZ3X ezt tudja. A műszerfal kialakítása passzol a mai divathoz, látszólag minden funkciót a 14,6 colos központi táblagépre programoztak fel, míg a műszercsoport egy 8,8 colos kijelző. Előtte egy kétküllős kormánykerék kapott helyet, középen pedig egy indukciós töltőkkel és pohártartókkal ellátott, nyitható középkonzol. Az autóban alapfelszereltség része a 11 hangszórós Yamaha hangrendszer, illetve egy rakás vezetéstámogató elektronika.
Ezeket a Toyota nem aprózta el: az autó körül 11 nagy felbontású kamera figyeli folyamatosan a környezetet, mellettük pedig 12 ultrahangos szenzor méri a távolságot. Az autót felszerelték három darab milliméteres hullámhosszú radarral és még egy lidarral is.
Az autó piaci bevezetése nem lehet messze így, hogy már az árakat és a felszereltségi szinteket is elárulták. Ilyen összegek mellett borítékolhatónak tűnik a sikere, kár, hogy mi nem kapjuk meg. A kínai piacon kívül máshova nem szállít majd bZ3X-et a Toyota, így mi lemaradunk a filléres villanyautójukról.
Forrás: Carscoops