Állítólag Carlos Tavaresen kívül senki sem akarta megölni a Hemit
- Korábban nagy felháborodást keltett, hogy a Stellantis fokozatosan kivezette a Chrysler legendás Hemi V8-as motorjait.
- A hírek szerint ezt egyedül Carlos Tavares akarta így.
A Chrysler Hemi V8-as motorjai elválaszthatatlanul összeforrtak az amerikai autós kultúrával és az izomautók szeretetével. Éppen ezért nem kis felháborodást keltett, mikor a Stellantis lényegében beszántott a motorcsaládot.
A Hemi motorok különlegességét a hemiszférikus, azaz félgömb alakú égésterük adja. Ennek egyik előnye, hogy nagyobb szelepek lehet használni, ami javítja a hengerekben a levegőáramlást és növeli a teljesítményt.
Nemrég kiderült, hogy a Hemi motorok kivezetéséről szóló döntést szinte kizárólag az óriásvállalat menesztett vezérigazgatója, Carlos Tavares hozta meg – legalábbis erre utalnak a motor1.com forrásai. A hírek szerint a Stellantis vezetőségében kisebb identitásválság tört ki azzal kapcsolatban, hogy a céget inkább európainak vagy amerikainak tekintsék.
Azt mondják, hogy Tavares egyértelműen előbbit képviselte, a Hemi motorok pedig nem fértek bele egy európai vállalat identitásába. A legendás V8-asoknak végül emiatt kellett menniük, még annak ellenére is, hogy állítólag Tavaresen kívül mindenki meg akarta tartani őket.
Forrás: Motor1