Megérkezett a N°8, a DS új csúcsmodellje, amivel a 750 kilométeres hatótáv se sci-fi
- Bemutatta új zászlóshajóját a DS.
- Az N°8 egy elegáns luxus-crossover, ami kizárólag elektromos hajtáslánccal érkezik.
- Fejlett hajtásláncának és kis légellenállásának hála a modellel akár 750 kilométeres hatótáv is elérhető.
Bemutatta új zászlóshajóját a DS, a Stellantis francia luxusmárkája. Az N°8 egy elegáns luxus-crossover lett, amely az akár 750 kilométeres hatótávjával próbálja meggyőzni a villanyautók kritikusait.

Az N°8 4,82 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,58 méter magas, a tengelytávja pedig 2,9 méter. A modell a Stellantis STLA Medium platformjára épül, ami a Peugeot 3008/5008 és az Opel Grandland alatt is megtalálható.
700 kilométeres hatótáv, sikk és zötyögés
A gigantikus hatótáv, a ChatGPT, a drasztikusan átszabott külső és belső vajon elég lesz a sikerhez?
Nagy különbség az előbbi típusokhoz képest, hogy amíg azok belső égésű motorral is elérhetőek, az N°8 kizárólag tisztán elektromos kivitelben érkezik. Lesz 230 és 245 lóerős, elsőkerekes változat, valamint 350 lóerős teljesítményű, összkerekes kivitel.
Akkumulátorból kétfélét kínál a DS: 74 kWh-s és 97,2 kWh-s akkut is választhatnak a megrendelők. Már a kisebbik aksival elérhető 572 kilométeres hatótáv sem rossz, de a nagyobbikkal állítólag a 750 kilométer sem lehetetlen. Ez részben az autó 0,24-es légellenállási együtthatójának köszönhető, amihez hozzájárul a karcsú tetővonal is.
Az N°8 400 voltos elektromos rendszerrel érkezik, a gyorstöltés maximális sebessége pedig 200 kW. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a megfelelő töltővel így 27 perc alatt tölthető 20-ról 80 százalékra az akkumulátor.
A modell külseje elegáns és feltűnő: a tiszteletet parancsoló orrész két legjellegzetesebb része a DS embléma két oldalán elhelyezett függőleges, világító csíkozás, valamint a Peugeot macskafogaira emlékeztető nappali menetfény. Érdemes még kiemelni a keskeny DS Pixel Vision fényszórókat, valamint a Maybach modellekére emlékeztető, kéttónusú fényezést is.
A hátsó lámpák kialakítása hasonlít az első fényszórókéhoz: a keskeny lámpatestekből kétoldalt itt is kinyúlnak a függőleges macskafogak. A csomagtérajtó közepére a mai trendek szerint embléma helyett kiírták a márka teljes nevét, az N°8 felirat közvetlenül alatta látható.
A beltér a minimalizmus szellemében született, de ettől még nem mentes az érdekes megoldásoktól. A négyküllős kormány mögött egy 10,25 colos digitális műszeregység látszik, nem sokkal mellette pedig már kezdődik is a szinte szalagszerűen keskeny és hosszú 16 colos infotainment képernyő. A középkonzol kétszintes, ami a dizájnerek reményei szerint bőséges, könnyen elérhető tárolóhelyet biztosít majd az utasok cuccainak.
Az utastérbe természetesen hangulatvilágítás is került, az üléseket pedig úgy tervezték, hogy a lehető legmagasabb szintű kényelmet biztosítsák az utasoknak. Az első sorban az ülésfűtés és üléshűtés mellett masszázsfunkciót és nyakmelegítőt is kapnak az utasok, a hátsó sorban ülőknek viszont utóbbi kettőből nem jut.
A kárpit a megrendelő ízlése szerint Alcantarából vagy Nappa bőrből készülhet. Opcióként panoráma tető is választható. Az N°8 várhatóan 2025 közepén rajtol Európában, árakról egyelőre nem esett szó.
Forrás: carscoops.com

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
