Megérkezett a N°8, a DS új csúcsmodellje, amivel a 750 kilométeres hatótáv se sci-fi
- Bemutatta új zászlóshajóját a DS.
- Az N°8 egy elegáns luxus-crossover, ami kizárólag elektromos hajtáslánccal érkezik.
- Fejlett hajtásláncának és kis légellenállásának hála a modellel akár 750 kilométeres hatótáv is elérhető.
Bemutatta új zászlóshajóját a DS, a Stellantis francia luxusmárkája. Az N°8 egy elegáns luxus-crossover lett, amely az akár 750 kilométeres hatótávjával próbálja meggyőzni a villanyautók kritikusait.
Az N°8 4,82 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,58 méter magas, a tengelytávja pedig 2,9 méter. A modell a Stellantis STLA Medium platformjára épül, ami a Peugeot 3008/5008 és az Opel Grandland alatt is megtalálható.
Nagy különbség az előbbi típusokhoz képest, hogy amíg azok belső égésű motorral is elérhetőek, az N°8 kizárólag tisztán elektromos kivitelben érkezik. Lesz 230 és 245 lóerős, elsőkerekes változat, valamint 350 lóerős teljesítményű, összkerekes kivitel.
Akkumulátorból kétfélét kínál a DS: 74 kWh-s és 97,2 kWh-s akkut is választhatnak a megrendelők. Már a kisebbik aksival elérhető 572 kilométeres hatótáv sem rossz, de a nagyobbikkal állítólag a 750 kilométer sem lehetetlen. Ez részben az autó 0,24-es légellenállási együtthatójának köszönhető, amihez hozzájárul a karcsú tetővonal is.
Az N°8 400 voltos elektromos rendszerrel érkezik, a gyorstöltés maximális sebessége pedig 200 kW. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a megfelelő töltővel így 27 perc alatt tölthető 20-ról 80 százalékra az akkumulátor.
A modell külseje elegáns és feltűnő: a tiszteletet parancsoló orrész két legjellegzetesebb része a DS embléma két oldalán elhelyezett függőleges, világító csíkozás, valamint a Peugeot macskafogaira emlékeztető nappali menetfény. Érdemes még kiemelni a keskeny DS Pixel Vision fényszórókat, valamint a Maybach modellekére emlékeztető, kéttónusú fényezést is.
A hátsó lámpák kialakítása hasonlít az első fényszórókéhoz: a keskeny lámpatestekből kétoldalt itt is kinyúlnak a függőleges macskafogak. A csomagtérajtó közepére a mai trendek szerint embléma helyett kiírták a márka teljes nevét, az N°8 felirat közvetlenül alatta látható.
A beltér a minimalizmus szellemében született, de ettől még nem mentes az érdekes megoldásoktól. A négyküllős kormány mögött egy 10,25 colos digitális műszeregység látszik, nem sokkal mellette pedig már kezdődik is a szinte szalagszerűen keskeny és hosszú 16 colos infotainment képernyő. A középkonzol kétszintes, ami a dizájnerek reményei szerint bőséges, könnyen elérhető tárolóhelyet biztosít majd az utasok cuccainak.
Az utastérbe természetesen hangulatvilágítás is került, az üléseket pedig úgy tervezték, hogy a lehető legmagasabb szintű kényelmet biztosítsák az utasoknak. Az első sorban az ülésfűtés és üléshűtés mellett masszázsfunkciót és nyakmelegítőt is kapnak az utasok, a hátsó sorban ülőknek viszont utóbbi kettőből nem jut.
A kárpit a megrendelő ízlése szerint Alcantarából vagy Nappa bőrből készülhet. Opcióként panoráma tető is választható. Az N°8 várhatóan 2025 közepén rajtol Európában, árakról egyelőre nem esett szó.
Forrás: carscoops.com