- 10 százalékról 31 százalékra emelték a kínai Nióra kivetett importvámot.
- Emiatt a gyártó kénytelen megemelni autóinak árát, amivel már Porsche árkategóriába kerülnek.
- A Nio vezérigazgatója, William Li így is bizakodó az európai piacot illetően.
A kínai villanyautó-gyártó Nio kénytelen lesz a Porsche áraival közel megegyező árakat bevezetni modelljeire, miután novemberben 10 százalékról 31 százalékra emelték a rájuk kivetett importvámot – mondta William Li, a Nio társalapítója és vezérigazgatója.
A várható áremelkedés növeli a nyomást a Nio európai működésén, ahol az eladások az első tíz hónapban 27 százalékkal, 1513 darabra csökkentek a Dataforce piackutató cég adatai szerint, írta az ANE.
A vállalat legkelendőbb modellje, a Nio EL6 közepes méretű SUV Németországban 65 500 euróba került eddig (ha akkumulátorbérléssel választotta valaki, akkor 53 500 euróba kerül az autó), amivel bő 15 ezer euróval volt olcsóbb egy Porsche Macannál. Ez viszont hamarosan változik, és 80 ezer euró körüli árra kell számítani.
Li hangsúlyozta, hogy a vámemelések ellenére elkötelezettek Európa iránt és nem adják fel az alacsonyabb árú márkáinak, az Onvónak és a Fireflynak az értékesítését.
A Nio Kínában már bemutatta az Onvo első modelljét az L60-at, amely a Tesla Model Y konkurense lehet. A vállalat decemberben mutatja be a Firefly első modelljét a guangzhoui éves Nio Day rendezvényen. Ez a modell kifejezetten Európának készül.
Tavaly lehetőségünk volt tesztelni egy Nio ET7-et, ennek tesztjét itt találod: