- A BMW M divíziója 2018-ban összeállított egy mérnökcsapatot, hogy építsenek egy elektromos M2-t.
- Erről egy friss videóban mesélnek.
- Az autó állítólag erős, gyors és nehezen irányítható volt.
- Hasonlóan, mint az 1999-es X5 Le Mans-nak, ennek is The Beast volt a neve.
A BMW M divíziója hamarosan megkezdi a teljes elektromos átállást, a műfajban rejlő ehetőségeket azonban már régóta vizsgálja. Ezt bizonyítja a BMW M Electrified sorozat következő epizódja, amiből kiderül, hogy bő hat éve elkezdtek fejleszteni egy elektromos M2-est, még az előző generáció alapjaira.
A kisméretű kupéból kiszórták a sorhatos turbómotort és egy elektromos rendszerrel helyettesítették – erről pontos adatokat nem közöltek. Egy a projekten dolgozó mérnök mesélt az autóról és elárulta, hogy nagyon erős, gyors és nehezen irányítható volt a The Beast névre keresztelt elektromos M2. A videóban érdekességképp megemlítik, hogy volt egy X5-ös BMW 1999-ben, aminek szintén The Beast volt a neve, de az nem elektromos hajtásláncot kapott. Abban egy le mansi versenyautó 700 lóerős V12-ese volt, amivel pokoli időt ment a Nürburgringen, de az elektromos M2-höz hasonlóan szintén borzasztó nehezen vezethető autó volt.
A BMW M részlege az elektromos M2-höz egy kisebb mérnökcsapatot állított össze 2018-ban. Az ő feladatuk volt kutatni, hogy milyen lehetőségek rejlenek egy elektromos hajtásláncban és milyen korlátai lehetnek az eddigi M-es BMW-k hajtásláncaihoz képest. Azt nem említették, hogy zajlik-e még a fejlesztés vagy már lezárták, de szinte biztos, hogy több tanulságot is felhasználhatnak majd, amikor érkezik az M-es BMW-k új generációja. Sőt, ez már nincs is olyan messze, hiszen bő egy héttel ezelőtt már láthattuk az első elektromos M3-at.
Forrás: Motor1, BMW