- A Toyota felvenné a versenyt a kínaiakkal.
- A japánok a Teslához hasonló elbánásért lobbiznak Kínában.
A Toyota vezetősége úgy döntött, hogy villanyautó-összeszerelő üzemet épít Kínában abban a reményben, hogy a helyben gyártott elektromos autókkal fel tudja venni a versenyt a helyi villanyautó-gyártókkal.
Teljesen sajátot!
A Reuters hírügynökség a Nikkei üzleti hírportál értesülését vette át, amit a Toyota nem erősített meg, bár nem is cáfolt. A japán autógyártók európai és észak-amerikai versenytársaikhoz hasonlóan egyre jobban szenvednek a kínai piacon, miután az elektromos autók fejlesztésében lemaradtak kínai kihívóiktól, és így fokozatosan elvesztik piaci részesedésüket.
A friss hír szerint a Toyota a Lexus elektromos meghajtású verzióit akarja gyártani az új üzemben, amelyet Sanghajban akarnak felépíteni. A japán vállalat a többi külföldi céghez hasonlóan közös vállalatokkal van jelen a kínai piacon. A pekingi kormány korábban ragaszkodott ehhez a formához, mert abban bízott, hogy a helyi szakemberek így tanulhatják meg, az autógyártás titkait.
A Toyota jelenleg a GAC Grouppal és FAW Grouppal gyárt közösen autókat az ázsiai országban. Ugyanakkor az új üzemet önállóan akarja fenntartani. A japánok állítólag erősen lobbiznak azért, hogy olyan elbánásban részesüljenek Kínában, mint az amerikai Tesla, amely adókedvezményeket élvez, birtokolhatja az bázisai alatti földterületet és közvetlen támogatást is kap ahhoz, hogy az ellenőrzése alatt lévő gyárakban gyártson autókat helyi tulajdonosi partner közreműködése nélkül. A Toyota novemberben azt kommunikálta, hogy 2030-ban 2,5 millió autót akar értékesíteni Kínában. Ennek a stratégiának a része, hogy nemrégiben elkezdett előrendeléseket felvenni a bZ3X elektromos meghajtású SUV-jére. Ezt az autót versenyképes áron, százezer jüanért (5,5 millió forint) kínálják a kínai vásárlóknak.