- A Toyota kevesebb autót gyártott most novemberben, mint tavaly.
- A kínai és az amerikai termelésben is visszaesés volt.
- Ennek ellenére nőttek az eladásai.
- Lehet, hogy a rendelések elszámolása miatt alakult így.
- Lehet, hogy nagy raktárkészleteket halmoztak fel, ezzel kompenzálva a visszaesést.
Egy autógyártó sikerességét sok mutató alapján lehet mérni: darabszám, piaci kapitalizáció, profit, egyebek. A Toyota most érdekes helyzetbe került, mert az általuk gyártott autók száma tizedik hónapja csökken, miközben az eladásaik két éve folyamatosan emelkednek. Utóbbi a kínai és Egyesült Államokbeli stabil keresletnek tudható be.
A Toyota közel 870 ezer autót gyártott novemberben, ami 6,2 százalékos visszaesés a tavaly novemberi eredményhez képest. Csak az észak-amerikai gyáregységek termelése esett 11,8 százalékkal, ami még így is javulást mutat, hiszen több hónapos szünet után indult újra a Lexus TX és Toyota Grand Highlander modellek gyártása. Kínában is látszik a visszaesés, igaz, csak 1,6 százalékos (korábban volt 9 százalék is), bár a Granvia és Sienna egyterűek, valamint a BYD-val közösen fejlesztett bZ3 szedán pörgeti az eladásokat. A Toyota a kínai gyártók térnyerése ellenére sem pánikol, Sanghajban épít gyáregységet, amelyben 2027-től elektromos Lexusokat gyárt majd.
Több tényező is hozzájárulhat ahhoz, hogy az eladások nőnek, miközben a Toyota kevesebb autót gyárt. Lehet, hogy a lojális vevőkört nem zavarják a hosszú várólisták és így is leadják a rendeléseiket, a Toyota pedig ezeket eladott autóként könyveli – hasonló hatást kelthetnek az év végi akciók is. A másik elképzelhető forgatókönyv, hogy a Toyotának komoly raktárkészletei halmozódtak fel, így a termelés visszaesése ellenére is tudta növelni az eladásokat. Akármi is áll az érdekes helyzet hátterében, az elmondható, hogy a Toyota jobban kezeli az aktuális piaci helyzetet, mint a többi tradicionális autógyártó.
Forrás: Reuters