- Egymás ellen állt rajthoz egy Tesla Model 3 Performance és egy Hyundai Ioniq 5 N.
- Az egyenesben gyorsulás után megfordultak és a célig ismét gyorsulás következett.
- A kört az Ioniq 5 N gyorsabban teljesítette, és a kanyarsebessége is jobb volt.
- A Tesla egyenesben gyorsabb és elvileg egy másik menetmódban még jobb lehetne.
Az elektromos autózásban nem vész el a vezetési élmény, csak átalakul. Erre jó példa az a két elektromos sportautó, amiket az Edmunds Cars csatornája egymásnak eresztett. Egy egyenes gyorsulás, gyors visszafordító majd újbóli gyorsulás során feszült egymásnak egy Tesla Model 3 Performance és egy Hyundai Ioniq 5 N. Mindkettő elképesztő számokat produkál, és kifejezetten kedvelik őket a kritikusok, de mi a helyzet, ha egymás ellen versenyeznek?
Meglepően kevés pénzért kínál pokoli gyorsulást az új Tesla Model 3 Performance
Történt némi változás a külső elemeken, de az igazi újdonságok a lemezek alatt vannak.
A Tesla bár gyengébb, mint a Hyundai, könnyebb is: az 510 lóerős – Európában csak 460 lóerős – kompakt mindössze bő 1,8 tonna, így a 0-100-as sprintet elvileg 3,1 másodperc alatt letudja. Ezzel szemben az Ioniq 5 N-nek a 609 lóerővel 3,4 másodpercbe telik ugyanez, hiszen a súlya már 2,2 tonna felett van. Utóbbinál van azonban egy kis csalás, hiszen az Ioniq 5 N kapott egy Grin Boost nevezetű funkciót, amivel az autó teljesítménye 10 másodpercre 650 lóerőre növelhető.
Pokoli időt megy Nürburgringen a Hyundai Ioniq 5 N
Olyan gyorsan ér körbe a legendás pályán, mint egy M2-es BMW.
Az első kör során a Tesla sofőrje jobban rajtolt, így eleinte vezette a versenyt. A kanyarban azonban elvesztette előnyét, a Hyundai sokkal stabilabban fogta az ívet, majd a kigyorsításnál is ügyesebb volt. A visszaúton a Model 3 Performance lemaradt, így az első kört a Hyundai nyerte. A második nekifutás során az Ioniq 5 N rajtolt jobban, a Tesla nem is tudta behozni a lemaradását, így végül a kanyarban, majd a visszaúton is hátul maradt.
A verseny során a mérések a gyorsulás terén megerősítették a hivatalos adatokat: a Tesla 3,1, a Hyundai 3,3 másodperc alatt futotta a 0-60 mph-s (96 km/h) sprintet. A két autó legjobb negyedmérföldje 11,0 és 11,2 másodperc volt a Model 3 Performance javára, kanyarsebességben azonban az Ioniq 5 N remekelt. A teljes kört utóbbi 32,8, előbbi pedig 33,0 másodperc alatt teljesítette, tehát a Hyundai összesítve valamivel gyorsabb volt.
Érdekes aspektusa az összehasonlításnak, hogy a Tesla hangolása sokkal egyszerűbb volt. A Hyundaiban számos különböző menetdinamikai beállítás található, amivel érdemes elszöszmötölni a körülményekhez leginkább illő menetmód összeállítása érdekében. Ezzel szemben a Tesla végig Track módban volt, de sok kommentelő szerint ez így nem volt jó. A Track mód ugyanis nem optimális egy gyorsulási versenyhez, az inkább pályára való – ahol sokszor kell rövidebb ideig nagy teljesítményt leadni. Sokkal jobb lett volna erre a célra az Insane mód, ami előfűti az akkumulátort, hogy gyorsulás során a lehető legnagyobb teljesítményt használhassa fel a rendszer. Érdekes lenne látni egy visszavágót, ahol a Model 3 ezekkel a beállításokkal indulna az Ioniq 5 N ellen.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
