- Egymás ellen állt rajthoz egy Tesla Model 3 Performance és egy Hyundai Ioniq 5 N.
- Az egyenesben gyorsulás után megfordultak és a célig ismét gyorsulás következett.
- A kört az Ioniq 5 N gyorsabban teljesítette, és a kanyarsebessége is jobb volt.
- A Tesla egyenesben gyorsabb és elvileg egy másik menetmódban még jobb lehetne.
Az elektromos autózásban nem vész el a vezetési élmény, csak átalakul. Erre jó példa az a két elektromos sportautó, amiket az Edmunds Cars csatornája egymásnak eresztett. Egy egyenes gyorsulás, gyors visszafordító majd újbóli gyorsulás során feszült egymásnak egy Tesla Model 3 Performance és egy Hyundai Ioniq 5 N. Mindkettő elképesztő számokat produkál, és kifejezetten kedvelik őket a kritikusok, de mi a helyzet, ha egymás ellen versenyeznek?
A Tesla bár gyengébb, mint a Hyundai, könnyebb is: az 510 lóerős – Európában csak 460 lóerős – kompakt mindössze bő 1,8 tonna, így a 0-100-as sprintet elvileg 3,1 másodperc alatt letudja. Ezzel szemben az Ioniq 5 N-nek a 609 lóerővel 3,4 másodpercbe telik ugyanez, hiszen a súlya már 2,2 tonna felett van. Utóbbinál van azonban egy kis csalás, hiszen az Ioniq 5 N kapott egy Grin Boost nevezetű funkciót, amivel az autó teljesítménye 10 másodpercre 650 lóerőre növelhető.
Az első kör során a Tesla sofőrje jobban rajtolt, így eleinte vezette a versenyt. A kanyarban azonban elvesztette előnyét, a Hyundai sokkal stabilabban fogta az ívet, majd a kigyorsításnál is ügyesebb volt. A visszaúton a Model 3 Performance lemaradt, így az első kört a Hyundai nyerte. A második nekifutás során az Ioniq 5 N rajtolt jobban, a Tesla nem is tudta behozni a lemaradását, így végül a kanyarban, majd a visszaúton is hátul maradt.
A verseny során a mérések a gyorsulás terén megerősítették a hivatalos adatokat: a Tesla 3,1, a Hyundai 3,3 másodperc alatt futotta a 0-60 mph-s (96 km/h) sprintet. A két autó legjobb negyedmérföldje 11,0 és 11,2 másodperc volt a Model 3 Performance javára, kanyarsebességben azonban az Ioniq 5 N remekelt. A teljes kört utóbbi 32,8, előbbi pedig 33,0 másodperc alatt teljesítette, tehát a Hyundai összesítve valamivel gyorsabb volt.
Érdekes aspektusa az összehasonlításnak, hogy a Tesla hangolása sokkal egyszerűbb volt. A Hyundaiban számos különböző menetdinamikai beállítás található, amivel érdemes elszöszmötölni a körülményekhez leginkább illő menetmód összeállítása érdekében. Ezzel szemben a Tesla végig Track módban volt, de sok kommentelő szerint ez így nem volt jó. A Track mód ugyanis nem optimális egy gyorsulási versenyhez, az inkább pályára való – ahol sokszor kell rövidebb ideig nagy teljesítményt leadni. Sokkal jobb lett volna erre a célra az Insane mód, ami előfűti az akkumulátort, hogy gyorsulás során a lehető legnagyobb teljesítményt használhassa fel a rendszer. Érdekes lenne látni egy visszavágót, ahol a Model 3 ezekkel a beállításokkal indulna az Ioniq 5 N ellen.