Alig jelent meg, máris lecsapták az új Dodge Charger Daytona tetejét

2025.01.02. 06:39

  • A Drop Top Customs már most kabriót csinált egy új Dodge Charger Daytonából.
  • Korábban ők építették a Challenger kabrió változatát is.
  • A cég hivatalosan a Dodge-dzsal együttműködve dolgozik.
  • Egyelőre nem tudni, hogy mennyibe fog kerülni az átalakítás.

Nemrég elkezdték szállítani az első Dodge Charger Daytonákat, a legendás Charger és Challenger páros elektromos utódját. Az áttörő siker egyelőre elmaradt, a piac nehezen fogadta, hogy az új izomautóból kimaradt a V8-as motor, de a Dodge nem adja fel. Nemrég megjelent a hír, hogy felgyorsítják a hathengeres változat fejlesztését az elektromos iránti alacsony érdeklődés miatt, emellett pedig úgy néz ki, hogy a karosszéria átszabásával is kívánatosabbá tennék a típust.

Vagyis nem egészen a Dodge, hanem a kabriók építésére szakosodott amerikai vállalat, a Drop Top Customs. Valószínűleg azért is rájuk esett a választás, mert 2022-től ők építették a kabrió Challengereket is, így a gyárnak nem kellett komplett üzemrészeket átszerszámoznia. Ha valaki rendelt egy tető nélküli Challengert, a kész autó először a Drop Top Customhoz került, majd az átalakítás után az új tulajhoz.

Hasonló módon készülhet majd az új Charger Daytona is, amiből nemrég mutatott egy prototípust a kabrió-építő vállalat. A nyúlánk kupé tetejét az A oszlopok végén elvágták, a csomagtérfedél tetejére pedig került egy puttony az elektromos tetőnek. Nem árulták el, hogy mennyi csomagteret igényel az átalakítás, ahogy a merevítéssel kapcsolatban sem közöltek egyelőre semmit. A tető hiánya ugyanis számos extra erősítést igényel egy eredendően nem kabriónak tervezett autó esetében, ami súlynövekedéssel is jár. Mivel a Charger Daytona elektromos, eleve nem könnyű, bizonyos források szerint 2,6 tonna.

Egyelőre nem tudni, hogy az átalakítás mennyibe fog kerülni. A Drop Top Customs korábban egy Challengert 26 000 dollárért, átszámítva tízmillió forintért alakított át és három év vagy 58 000 kilométer garanciát vállalt a munkára. Bár a Dodge hivatalos oldala szerint a Daytona jóval merevebb, mint a korábbi modelljei, egy elektromos autónál valószínűleg máshogy kell megerősíteni az autó szerkezetét, így drágább lehet majd az átalakítás.

Forrás: Motor1