Brutális kínai prémium SUV az egész családnak, 857 lóerővel

2025.01.08. 05:57

  • Hatalmas, három üléssoros SUV-t mutatott a Geely alá tartozó Lynk&Co.
  • Az autó 5,2 méter hosszú, majdnem két méter széles és 3,16 méter a tengelytávja.
  • A beltérben elöl, középen és hátul is két-két ülés van.
  • Kapott két 30 colos, 6K felbontású kijelzőt.
  • Adaptív, légrugós futómű van alatta.
  • Három plug-in hibrid hajtáslánccal elérhető 721, 734 és 857 lóerős teljesítményszintekkel.
  • Márciusban kerül forgalomba.

A Geely alá tartozó Lynk&Co nemrég bemutatta legújabb zászlóshajóját, ami egy hatalmas, hatüléses prémium SUV. A modell a 900 nevet kapta és a márka korábbi modelljeihez képest tisztes méretekkel rendelkezik: a hossza 5,24, a tengelytávja 3,16, a szélessége pedig egy milliméter híján két méter. Bár oldalról a Range Roverre emlékeztet, szemből és hátulról egészen egyedi dizájnt kapott. Főleg a nappali menetfény utal vissza a korábbi Lynk&Co modellek megoldásaira, a rendes fényszórókat viszont elrejtették a lökhárító felett. A 900 rengeteg vezetéstámogató elektronikával és ehhez szükséges szenzorral rendelkezik, sőt, még egy lidart is kapott.

A beltérben három sorban hat ülést alakítottak ki és főleg prémium alapanyagokkal dolgoztak. A legkiemelkedőbb részlet talán az, hogy két 30 colos, 6K felbontású kijelző is került az autóba. Az egyiket az elöl ülők élvezhetik és egyfelől fedélzeti számítógép a sofőrnek, másrészt szórakoztatóelektronika az utasnak. A másik kijelző a tetőből nyílik le a második üléssor előtt. Van egy kisebb 12,66 colos kijelző is a kormány mögött, lényegében ez a műszercsoport – ennek a munkáját egy head-up display egészíti ki.

A zavartalan utazásért temérdek zajszigetelés és igényes, független felfüggesztés felel elöl és hátul egyaránt. Emellett az autó kapott egy adaptív rendszert, ami nemcsak a csillapítást, de a rugózást is hangolja. Kétkamrás légrugókat alkalmaztak mind a négy keréknél, amik a körülményektől függően tudnak váltani egy- és kétkamrás működés között is. Így nemcsak az utak minőségétől függően tudja hangolni a rendszer a csillapítást, de kanyarban is extra stabilitást biztosít a bő 1,8 méter magas SUV-nak.

Kell is a stabilitás, hiszen a 900 bődületesen erős, és ha kell, négy másodperc alatt letudja a 0-100-as sprintet. Az alapváltozatban egy 1,5 literes turbómotor adja a rendszer egyik felét, illetve egy 218 és egy 313 lóerős a másikat. Előbbi villanymotor az első, utóbbi pedig a hátsó tengelyen száll be a hajtásba, így a rendszer összteljesítménye 721 lóerő. Az eggyel erősebb változatban bár az első villanymotor gyengébb, az 1,5 literes helyett egy kétliteres turbómotor dolgozik, így a rendszer már 734 lóerőt produkál. A csúcsváltozatban ugyanez a belső égésű motor dolgozik elöl egy 167 lóerős villanymotorral, viszont hátra két 218 lóerős egység kerül, így a 900 csúcsváltozata eléri a 857 lóerőt.

A 900 bevezetése márciusban várható Kínában és egyelőre csak három plug-in hibrid hajtáslánccal lesz elérhető – bár a Geely-féle SPA Evo platform, amire épül, elektromos hajtáslánc fogadására is alkalmas. Árakról egyelőre nem beszéltek, ahogy azt sem említették, hogy tervezik-e a csúcsmodell más piacokon való bevezetését.

Forrás: CarNewsChina