- Négy év után frissítést kap a Skoda Enyaq.
- Az új dizájn kiemelkedő eleme a Tech Deck fekete maszk és az átdolgozott lökhárító, amelyek a légellenállást is javították.
- A beltérben minimális változtatások vannak: új kormánydizájn, bővített alapfelszereltség, egyebek között háromzónás klíma, ülés- és kormányfűtés.
- Az akkupakk nettó mérete 59 vagy 77 kWh, a hatótáv 437–586 kilométer, a Coupé verziók esetében 446–596 kilométer.
- Töltési teljesítmény: 175 kW (összkerekes), 165 kW (60-as), 135 kW (sima 85-ös), mindegyik 10-ről 80 százalékra fél óra alatt tölthető.
- Csütörtöktől rendelhető 44 ezer eurós indulóárral (18,23 millió forint), hazai ár várhatóan ennél magasabb lesz.
A Skoda Enyaq lassan, de biztosan Európa egyik legkelendőbb villanyautója, már több mint 250 ezer darabot adtak el belőle. A 2021 óta kapható modellhez négy év után érkezik a frissítés, amivel megkapja a Skoda új, Modern Solid formanyelvét, valamint pár plusz fejlesztést, hogy ismét frissnek hasson a cseh villany-SUV.

A legszembetűnőbb változás a teljesen újragondolt orr rész, amit már az új dizájnnyelv alapjaira rajzoltak. Megkapta a Tech Deck-nek nevezett fényes fekete maszkot, ami kistestvéréről, az Elroqról lehet ismerős. Az átdolgozott lökhárítóval nem csak a megjelenésen, hanem a légellenállási együtthatón is javítottak, ami 0,264-ről 0,245-re csökkent, a Coupé esetében pedig 0,234-ről 0,225-re, amivel pár plusz kilométert nyert a gyártó.
A beltérben minimálisan újítottak, a kormánykerék más dizájnt kapott, ezt leszámítva csaknem minden ugyanaz. A kormány mögött továbbra is egy 5 colos digitális műszeregység van, ami fölé extraként kérhető a Head-Up kijelző. A központi kijelző maradt óriási 13 colos méretű. Viszont ami félig új, az a bővített alapfelszereltség: a háromzónás klíma, a hangulatvilágítás, a kormány- és ülésfűtés és a kulcs-nélküli indítás már mind alap része.
A csomagtér 585 literes, a Coupé esetében pedig 570 literes, vagyis itt nem történt változás.
Az új modell 59 és 77 kWh-s akkupakkal lesz kapható, amiből az előbbi 437 kilométert, az utóbbi pedig 586 kilométert képest megtenni. A Coupénál 446 és 596 kilométerrel számolhatunk. A most kifutó Enyaq 80 WLTP hatótávja 510 kilométer, a 60-asé pedig 390.
Az Enyaq 60 csak egy elektromotoros verzióban kapható, míg a 85 összkerék meghajtással is, ennek hatótávja 549/558.
Töltés terén a 85x (ez az összkerekes neve) 175 kW-s töltési teljesítményre képes, míg a 60-as 165-re, a sima 85-ös pedig 135-re. Mindhárom esetében a 10-ről 80-ra való töltés fél óra alatt letudható (optimális esetben).
A frissített Enyaq csütörtöktől lesz megrendelhető 44 ezer eurós indulóárral, ami 18,23 millió forintnak felel meg. Hazai ára még nincs, de biztos, hogy ennél drágább lesz, ugyanis a legolcsóbb Enyaq 85 listaára jelenleg 25,78 millió forint.
Ennyiből 199 ezer szövegkiemelőt veszel
A Skoda jelenlegi legerősebb modellje egy SUV, ami akár a holdról is látszódhat rikító gyári fényezésében.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.

