A BYD sem marad ki az apró villany-SUV-k piacáról, itt az Atto 2

2025.01.11. 13:38

  • A BYD bemutatta az Atto 2-t, amely méretben és dizájnban a Dolphin és az Atto 3 között helyezkedik el. Az autó az e-Platform 3.0-ra épül, 4310 mm hosszú, tengelytávja pedig 2620 mm.
  • A kabin visszafogott, a csomagtartó 400 literes.
  • Az autó 45,1 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, WLTP szerint 312 kilométeres hatótávval és 177 lóerős teljesítménnyel.
  • Az ár még nem ismert, de a modell várhatóan kedvezőbb áron érkezik, mint az Atto 3. Az első darabokat márciusban adják át Európában, a nagyobb akkumulátoros verzió később várható.

Európában egyre felkapottabbak az apró villany-SUV-k. Ott a Renault 4, a Hyundai Inster, a Kia EV3 és a Fiat Grande Panda, hogy párat felsoroljak. Ebből a trendből természetesen nem akar kimaradni a BYD sem, így a Brüsszeli Autószalonon bemutatták az Atto 2-t.

A BYD Atto 2 az e-Platform 3.0-ra épül, méretében és dizájnjában a Dolphin és az Atto 3 között helyezkedik el. 4310 mm hosszú, amiből 2620 mm a tengelytáv. Hátulja a Doplhinra emlékeztet, míg az eleje az Atto 3-ra.

A kabin nem a legizgalmasabb, BYD-s sztenderd szerint visszafogott. A központi kijelző itt is forgatható, a váltókar továbbra is értelmetlenül nagy, amit kapcsolók vesznek körbe. Ami viszont kecsegtetően hangzik, az a 400 literes csomagtér, ami a hátsó üléssor lehajtásával 1340 literre bővíthető.

Nettó akkukapacitása 45,1 kWh, amiből WLTP szerint 312 kilométert képes kisajtolni. Az autót egy elektromotor hajtja, aminek teljesítménye 177 lóerő. Ha ez kevés lenne, akkor még várni kell, ugyanis csak később érkezik egy nagyobb aksis verzió.

A modell ára még nem ismert, de a tervek szerint az első darabokat márciusban adják át Európában. A Dolphin kezdőára itthon 12,6 millióról indul, míg az Atto 3-é 14-ről. Mindkét modellben 60,4 kWh-s akkumulátor található, vagyis előfordulhat, hogy az Atto 2 ára nem a két modell között lesz, hanem kicsit olcsóbb, vagy a Dolphinnal egyenértékű.