Kiderült, hogy mit tud az elektromos Skyline R32 GT-R
- A Tokiói Autószalonon mutatták meg a korábban már megszellőztetett, elektromos Skyline R32 GT-R-t.
- Az R32 EV nagyjából 330 lóerőt tud. Pontos számot nem mondtak.
- Nehezebb lett, mint az eredeti: 1797 kilós, ami 367-tel több, mint a benzines R32 GT-R.
A Nissan korábban bemutatott egy furcsa, kívülről egy gyári, öreg Skyline GT-R-re emlékeztető tárgyat. A dologban az a csavar, hogy a pompás külsejű R32 valójában nem egészen az, aminek látszik: a Nissan tisztán elektromossá alakította.
Ez azt jelenti, hogy kidobták belőle a világ egyik legnagyszerűbb sorhatosát, a legendás RB26DETT-t. Az átalakítást nem élte túl a maga idejében elképesztően fejlettnek számító, elektronikusan vezérelt ATTESA E-TS összkerékhajtás se, az is ment a kukába.
A polgárpukkasztó Skyline R32 EV-nek a létezéséről már tudtunk, de eddig semmilyen konkrét technikai adatot nem árult el róla a japán gyártó. Most, a Tokiói Autószalonon végre választ kaphattak azok is, akik már epekedve várták az elektromos Skyline specifikációit. Még akkor is, ha ebből a Skyline-ból sose lesz szériaváltozat, csak ez a koncepció.
Az R32 EV-t két, egyenként 215 lóerős elektromotor hajtja, amik egyszerre nagyjából (nem mondtak pontos számot) 330 lóerőt tudnak leadni. A 62 kWh-s akkumulátor a Leaf RC versenyautó-koncepcióból érkezett. A mérnökök szerint az akku beépítése hatalmas kihívás volt, hiszen a Skyline egészen más felépítésű, mint egy villanyautó.
Az elektromos GT-R jóval nehezebb, mint az eredeti: 1797 kilós, ami 367 kilóval több, mint az eredeti, benzines változat. A gyáriak egyébként azt mondják, hogy a cél az volt, hogy hasonló legyen a tömeg-teljesítmény arány, mint a 280 lóerős, benzines R32 GT-R-é. Ez papíron ez tényleg hasonló: a régi verziónál 5,11 kilót visz egy lóerő, az újnál 5,45 kilót.
Ha furcsának látod a felniket, az nem véletlen: a 16 colos, gyári felniket dizájnban stimmelő, 18 colosakra cserélték. Utóbbira a harapósabb, az R35 GT-R-ről érkezett fékrendszer combosabb helyigénye miatt volt szükség.
A hajtás hangolásához az R32 GT-R tesztpilótájának, Hiroyoshi Katónak a segítségét is igénybe vette a Nissan. Az ötsebességes, manuális pedig egy váltófüles darabra cserélték, aminek az a funkciója, hogy valamennyit visszaadjon a sofőrnek a váltás élményéből. Az R32 EV egyelőre koncepcióautó, azt egyelőre nem árulták el, hogy később árulják-e a kész autót vagy esetleg átalakítókészletet.
Forrás: Nissan