Mégis lesz belső égésű motoros Porsche Macan?
- A Porsche újratervezheti a második generációs Macan stratégiáját, és a jelenleg csak elektromos meghajtással kapható modellből ismét lesz belső égésű motoros változat.
- A döntést az elektromos autók iránti stagnáló kereslet és a Taycan eladásainak 2023-hoz képest tapasztalt 50 százalékos visszaesése motiválhatja.
- A Macan, a Cayenne után a Porsche második legnépszerűbb modellje, és a belső égésű motoros változat iránti vevői igények megerősíthetik a gyártó döntését.
- Az információk viszont egy névtelenséget kérő forrástól származnak, a Porsche pedig hivatalosan nem kommentálta az értesüléseket, így a hírt fenntartásokkal érdemes kezelni.
A második generációs Porsche Macant kizárólag elektromos modellként gyártják, de az Autocar információi szerint a gyártó újragondolja ezt, mivel a márka történetének egyik legnehezebb időszakát éli.
A Porsche még tavaly nyáron mutatta be az új Macant, ami a gyártó második villanyautója. A bemutató óta eltelt fél évben Európában stagnált a villanyautó-piac, valamint a Taycan eladásai is zuhanórepülést vettek - 2023-hoz képest 50 százalékkal kevesebb fogyott belőle.
Az Autocar információ szerint emiatt a Porsche vezetősége újratervez, ami kilátásba helyezi, hogy ismét lesz belső égésű motorral szerelt Macan. Ez azért lenne fontos, mert a Cayenne után a Macan a legnépszerűbb Porsche az elmúlt pár évben, a vevőköre pedig igényli a belső égésű motoros autókat.
A elektromos Macan ugyan pozitív fogadtatásban részesült (ahogy a Taycan is), de a hosszú távú piaci teljesítménye mégis bizonytalan.
Ez az újratervezés az elektromos 718 Boxster és Cayman bevezetésének is keresztbe tehet, főleg, hogy az a Northvolt akkumulátor-beszállító csődje miatt már egyszer megakadt.
Viszont a portál mindezt egy névtelen forrásra hivatkozva írta meg, a Porsche pedig nem élt a kommentelés lehetőségével, vagyis ezt kezeljük fenntartásokkal.