Carlos Tavares távozása alapvető változásokat hozott a Stellantisnál
- Sokan Carlos Tavares volt vezérigazgatót okolják a Stellantis válsága miatt.
- Most, hogy a megosztó spanyol üzletember távozott, a hatalmas vállalat márkafőnökei sokkal derűsebben látják a jövőt.
- Szinte mindegyikük kiemelte, hogy mióta Tavares távozott, sokkal nagyobb szabadságot kaptak.
Óriási negatív spirálba került a Stellantis, ami végül Carlos Tavares CEO távozásához vezetett. Bár a hivatalos verzió szerint a spanyol üzletember saját akaratából mondott le a pozíciójáról, valószínűnek tűnik, hogy egyszerűen nem maradt számára más lehetőség.

A Stellantis küszködéséért sokan közvetlenül Tavarest okolják: az amerikai kereskedők például egy dörgedelmes nyílt levélben vonták felelősségre a vezetőt a zuhanó eladások és a csökkenő piaci részesedés miatt. A vezető távozásával azonban úgy tűnik, merőben új korszak kezdődött a hatalmas vállalatnál.
A január 10. és 20. között rendezett Detroiti Autószalonon a Stellantis számos márkájának vezetője vett részt, akiket a motor1.com a múltról és jövőről is kérdezett. Válaszaikból érdekes kép rajzolódik ki a Tavares-korszakról.
Szinte mindegyik megkérdezett vezető azt emelte ki, hogy mióta Tavares nincs a vállalat élén, sokkal több szabadságot kapnak, és végre tényleg a saját elképzeléseik szerint irányíthatják a márkájukat. "Az, hogy a jelenlegi [Tavares utáni] vezetés bízik bennünk, és lehetővé teszi változást, fantasztikus. Azt mondták, hogy "bízunk bennetek, megértjük, hogy ti tudjátok, hogyan kell ezt csinálni, ti megértitek a közönségünket, és megadjuk nektek ehhez a kellő szabadságot." – és ez meg is történt." – nyilatkozta Bob Broderdorf, a Jeep észak-amerikai vezetője, egyetértésben a többi márkafőnökkel.
A hírek szerint Tavares távozásában az is közrejátszott, hogy az utolsó időszakban jelentős súrlódások alakultak ki közte és a vezetőségi tagok között. A márkafőnökök nyilatkozata alapján ennek legalább részben az lehetett az oka, hogy Tavares kemény kézzel, felülről irányította az egész Stellantist, és nem hagyott saját mozgásteret a különböző márkáknak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
