Kívül-belül frissült a BMW iX, de a hódpofa maradt

2025.01.29. 07:33

  • A BMW iX frissítése minimális külső változtatásokkal, de jelentősen javított teljesítménnyel és hatótávval érkezett.
  • Az új akkumulátorok és optimalizált fogyasztás akár 40 százalékos hatótávnövekedést eredményez, az xDrive60 akár 701 kilométer megtételére is képes egy töltéssel.
  • Hivatalos ár még nincs, de valószínűleg 30 millió fölött lesz.

Már csaknem négy éve rója az utakat a BMW hatalmas, elektromos modellje, de még mindig egy megosztó darab a megjelenése miatt. Pedig a furcsa külső egy korrekt villanyautót rejt. Úgy gondolhattuk, hogy ezen egy facelift majd segíthet: a válasz nem, a hódpofa és a csíkszem maradt, de minden más csak fejlődött.

A hűtőmaszk formájához nem nyúltak, csak benne levő mintázatot váltották. Háromszögek helyett már átlós vonalak díszítik az autó orrát, valamint itt is megjelent az Iconic Glow kontúrvilágítás, mint opció (M70 xDrive-nál alap). Az adaptív LED fényszórók nappali menetfénye is más, ami emlékeztet a Neue Klasse X-en látottra. Hasonlóan minimálisan változtattak az első és hátsó lökhárítókon, de a két modellt egymás mellé rakva az a leginkább feltűnő, hogy kevesebb fekete színű elem van. Továbbra is lesz M Sport csomag a sportosabb megjelenésért, amiért nagyobb légbeömlőket és hátsó fényvisszaverőket kapunk, míg a M Sport Pro csomag sötétített fényszórókat és további egyedi dizájnelemeket ad a megjelenéshez. Ezt a pár apróságot leszámítva az iX külseje maradt olyan, amilyen. 

Viszont a lényeg, hogy jelentősen frissült a műszaki tartalom, ezáltal nagyobb hatótávval és teljesítménnyel kecsegtetnek a frissített verziók. Az iX xDrive45 408 lóerővel 5,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, az iX xDrive60 544 lóerővel 4,6 másodperc alatt, míg az iX M70 xDrive 659 lóerővel és 1 100 Nm nyomatékkal mindössze 3,8 másodperc alatt. A jelenlegi típusjelöléseket dobták (xDrive 40, 50, M60), helyükre az xDrive 45, 60 és M70 jön.

A továbbfejlesztett teljesítményelektronika, valamint a kerékcsapágyak és gumiabroncsok finomhangolása révén a az energiafogyasztás több mint nyolc százalékkal csökkent bizonyos konfigurációk esetében. Az iX xDrive60 modell esetében ez körülbelül 60 kilométeres hatótávnövekedést jelent.

Az akkumulátorméretek a belépőmodell esetében jelentősen nőtt. Míg az xDrive40-ben egy 71 kWh-s akkumulátor volt, addig az xDrive45-ben már egy 94,8 kWh-s van. Ez gyakorlatban akár 40 százalékkal nagyobb hatótávot jelenthet, amit a BMW 490 és 602 kilométer közé mond. A legnagyobb hatótávval az xDrive60 rendelkezik, ami akár 701 kilométer megtételére is képes.

A töltési teljesítmény is nőtt: az iX xDrive45 már 175 kW-os, a többi modell pedig 195 kW-os DC töltési teljesítményre képes, míg az AC töltés 22 kW. 

A futómű továbbfejlesztett beállításokat kapott a jobb súlyeloszlás és a nagyobb teljesítmény érdekében. Az új 21 és 22 colos M könnyűfém felnikből négy új dizájn közül lehet válogatni, valamint ha valakinek ez szívügye, van a 23 colos opció is.

A frissített iX árai még nem ismertek, de a valószínűleg 30 millió forint felett lesznek, hiszen a mostaninak is ennyi a beugrója.