- A hazai konkurenciához képest durván bezuhantak a Porsche eladásai Kínában.
- A Xiaomi ötször annyi SU7-et adott el az országban, mint ahány Taycant a Porsche globálisan.
- A különbség oka, hogy a Xiaomi ár-érték arányban egyszerűen jobb ajánlatnak tűnik a kínai vásárlók szemében.
A Carscoops szerint a nyugati és kínai vásárlók nagyon különböznek egymástól. Amíg mi, nyugaton sokat adunk a márkanévre és lenyűgöz minket egy-egy gyártó patinás múltja, addig keleten az embereket egyszerűen azt veszik, ami ár-érték arányban jobb döntésnek tűnik. Márpedig ebben a tekintetben nem állnak túl jól az európai gyártók. Mi erről mást gondolunk:
Ezek a kínaiak mindent lemásolnak
Japán is így csinálta anno, most mégis Kínát utálják, amiért pofátlan nyúlások hátán kapaszkodik a csúcsra.
A fentiek miatt a hagyományos nyugati márkák eladásai durván bezuhantak Kínában, míg a helyi gyártók modelljei iránt kilőtt a kereslet. Ennek következményeitől szenved a Porsche is: a német gyártó 28 százalékkal kevesebb autót adott el 2024-ben Kínában, mint azelőtt. Legnagyobbat a Taycan eladásai zuhantak: az elektromos sportmodellből közel feleannyi talált gazdára tavaly, mint 2023-ban.

Eközben a hasonló szegmensben harcoló Xiaomi SU7 elképesztő népszerűségnek örvend: a kizárólag Kínában kapható modellből több mint 100 ezer kelt el 2024-ben. Ehhez képest a Porsche globálisan sem tudott 21 ezer Taycannál lényegesen többet eladni.
A szignifikáns különbség oka, hogy a Xiaomi SU7 számos tekintetben sokkal többet nyújt, jóval kevesebb pénzért. A legdurvább, átszámolva 43 millió forintos SU7 Ultra kiadás 1548 lóerős, nemrég pedig 1,5 másodperccel megdöntötte a Taycan Turbo GT Shanghai International Circuit versenypályán futott körrekordját. Ezzel szemben az említett Porsche változat csak 1108 lóerős, miközben lassabb a versenypályán és Kínában átszámolva 88 millió forintba kerül.
A puszta számokon kívül a kínai fogyasztóknak az újító technikai megoldások is rengeteget számítanak. Márpedig ezen a téren a hazai márkáik kitesznek magukért. Ez és a fentiek együtt már bőven elég indokot szolgáltatnak a vásárlóknak, hogy Xiaomit vegyenek Porsche helyett.
Szürreálisan parkol és manőverezik a kínai szupersportautó
A közel ezer lóerős hajtáslánc nem csak brutális, de úgy néz ki, hogy precíz is.
Forrás: carscoops.com

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
