Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
- A kanadai Magna hatalmas autóipari beszállító: összesen 170 ezer embert foglalkoztatnak, és a világ 28 országában vannak gyáraik.
- Trump büntetővámjai a Magnára nézve is nagy kihívást jelentenek.
- Sok olyan alkatrészt gyártanak, amik többször is átlépik az Egyesült Államok határát, mielőtt elérnek a végleges helyükre.
- A márka vezérigazgatója szerint a rugalmasság a kulcs, de a helyzetre így se lesz könnyű jó megoldást találni.
Donald Trump kormányának 25 százalékos vámjaival nemcsak maguk az autógyártók, hanem az autóipari beszállítók is nehéz helyzetbe kerültek. Az ellátási láncban minden láncszem szerepe fontos, így minél többet érint a vámtarifa, a helyzet annál nehezebb.
Indul az autóháború: Trump fejszével esett neki a piacnak
Trump fejszével esett neki a piacnak.
A vámokra ugyanakkor felkészülni szinte lehetetlen. Azért megpróbálják irányítani az irányíthatatlant – fogalmazott a Reutersnek adott interjújában a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítójának, a Magnának a vezérigazgatója, Swamy Kotagiri. Hozzátette, hogy az autóipar akkor tud szárnyalni, ha kiszámítható a helyzet, és ez az utóbbi négy évben egyáltalán nem volt így.

A cégnek fontos szerepe van az autóipari ellátási láncban: többek között szállítanak alkatrészeket a General Motorsnak, a Fordnak, a Stellantisnak, a BMW-nek, a Mercedesnek, a Volkswagen konszernnek, a Toyotának, a Tatának és a Teslának is. Látszik tehát, hogy amennyiben őket rosszul érintik a büntetővámok, az az autóipar rengeteg résztvevőjére hatással lehet. Mindezért végül a vevők fizetnek majd, már amennyiben hajlandóak lesznek fizetni a minden bizonnyal erősen megdráguló autókért.
Trumpot nem érdekli, ha a vámok miatt drágábbak lesznek az autók, szerinte úgyis mindenki amerikai kocsit akar majd
A döntést szerinte az indokolja, hogy a világ az elmúlt 40 évben átverte Amerikát.
A kanadai cégnek egyébként az Egyesült Államokban 59, Kanadában 50, Mexikóban pedig 33 gyára van, és összesen 170 ezer embert foglalkoztatnak. Kotagiri kiemelte, hogy a rugalmasság a kulcs: így, például ha a helyzet később úgy kívánja, át tudják szervezni a gyártást az egyik gyárból a másikba, hogy minimalizálják a vámok miatti plusz kiadásokat.
Az ilyen folyamatoptimalizálásra mindenképp szükség is lesz, hiszen egy alkatrész többször is átlépheti a határt, mire végül beépítésre kerül. Ha mást nem is, a határátlépések számát mindenképp minimálisra kell majd csökkenteni. A Magnának – és a hozzá hasonló nagy cégeknek – most az egyik kulcsfeladata az, hogy lekövesse az általuk gyártott alkatrészeket, és ahol lehet, optimalizálják az útjukat.
A Magna azon túl, hogy az Egyesült Államokat se engedné el, a növekedés érdekében új lehetőségeket keres Kínában, sok más gyártóval együtt. A Magnának jelenleg is van 69 üzeme Kínában, amikben összesen 30 ezer embert foglalkoztatnak. Kotagiri hozzátette, hogy amennyiben a kínai cégeknél felmerül az európai terjeszkedés lehetősége, terveznek majd az olyan beszállítókkal, mint a Magna.
Forrás: Reuters

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
