Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Oscar Piastri igazán kedvező helyzetből kezdhette a Bahreini Nagydíjat: az első rajtkockából indulhatott, miközben legnagyobb riválisai, Lando Norris és Max Verstappen egy gyenge időmérő után csak a hatodik és hetedik helyet szerezték meg. A rajt után a McLaren ausztrálja meg tudta tartani a helyét, miközben a harmadik helyre visszasorolt George Russell megelőzte Charles Leclercet és feljött a második pozícióba. A legnagyobbat azonban Lando Norris nyerte az első kanyarokban, aki három versenytársát megelőzve a harmadik helyre ugrott. Verstappen ezzel szemben gyengén rajtolt, és az első kanyar után a kilencedik helyig esett vissza.
A harmadik körben aztán jött a versenyfelügyelői üzenet: a gyanú szerint Norris nem megfelelő pozícióból indult, így vizsgálni kezdték a rajtját. A visszajátszás után egyértelműnek tűnt, hogy a brit kilógott a rajkockájából. A nyolcadik körben ékezett is a büntetés: 5 másodperc.
Elsőként Isack Hadjar hajtott a boxba, meglepően hamar: a hetedik körben közepes keverékeket kapott. Két körrel később Lewis Hamilton és Carlos Sainz között alakult ki egy kanyarokon át tartó látványos csata. Végül Sainz hibázott, így Hamiltonon kívül Yuki Tsunoda is megelőzte a spanyolt.
A McLaren furcsa módon ismét nem az elöl haladó versenyzőjét, hanem Lando Norrist hívta a boxba a 11. körben. A brit az 5 másodperces büntetését letöltve végül a 14. helyen tért vissza a pályára. Ezzel párhuzamosan a Red Bull boxa előtt akadt egy kis kalamajka. Verstappen kerékcseréje után a lámpák nem váltottak zöldre, így a versenyző több másodpercet vesztett. A hiba pár körrel később Tsunoda kiállásánál is megismétlődött.
Oscar Piastri eközben magabiztosan vezette a versenyt, és négy másodperc körüli előnyt autózott ki George Russellel szemben, aki a 13. körben hajtott a boxba új gumikért. Egy körrel később az ausztrál is érkezett, majd egy közepesen gyors kiállás után két másodperccel Russell elé jött vissza.

Pár körrel később Charles Leclerc keveredett némi vitába a versenymérnökével. A csapat a B tervet szerette volna megvalósítani, miközben a monacói versenyző a D tervhez ragaszkodott. Végül a csapat akarata érvényesült.
Eközben az előző verseny győztese, Max Verstappen csak a hetedik helyen autózott, beragadva Esteban Ocon mögé, sőt, hamarosan Andrea Kimi Antonelli is megelőzte. A Red Bull versenyzője panaszkodott is a csapatnak a tapadás hiánya, túlmelegedési problémák, valamint a fékek miatt.
Kicsivel a futam harmada után Piastri, Russell, Norris és Leclerc volt az első négy sorrendje, mögöttük pedig némi meglepetésre az addig parádés futamot teljesítő Pierre Gasly és Esteban Ocon érkezett. Ezzel szemben a két Aston Martin és a Sauberek gyenge futamot teljesítettek: Fernando Alonso és Lance Stroll 17. és 18., Nico Hülkenberg és Gabriel Bortoleto pedig a 16. és 20. helyet foglalta el. A Red Bulltól lefokozott Liam Lawson sem ment jól: csak tizenkilencedikként autózott.
A 24. körben Charles Leclerc utolérté Norrist, de első előzési kísérlete még nem járt sikerrel. Egy körrel később viszont már kifékezte a britet a négyes kanyarban, és a harmadik helyre lépett előre. Ezzel azonban még nem fejezte be: pokoli tempóban George Russell után eredt.
Pár körrel később ismét bebizonyosodott, hogy szegény embert az ág is húzza: a látványosan szenvedő Verstappent ismét a boxba hívták, de a jobb első keréknél probléma akadt. A holland kerékcseréje végül több mint 6 másodpercig tartott.
A 31. körben Carlos Sainz előzte meglepően agresszíven Yuki Tsunodát. A két versenyző egy pillanatra össze is ért egymással, némi törmeléket szórva szét a pályán. A versenyirányítás hamarosan be is küldte a biztonsági autót, így Piastri 8 másodperces előnye eltűnt. A kör végén a McLaren pilótája a boxba hajtott, mögötte pedig szinte a teljes mezőny követte a példáját.
A kiállások után látszólag George Russell került nehéz helyzetbe: a Mercedes britje - használható közepes gumik hiányában - lágyakat kapott, amikkel rengetegnek tűnt a több mint 20 körös maradék versenytáv. A versenyző ezt szóvá is tette a csapatnak.
A mezőnyt végül 22 körrel a leintés előtt engedték el újra. Piastri jól indított, de Charles Leclerc rengeteg időt vesztett. Ennek ellenére meg tudta tartani a helyét Norrisszal szemben, sőt, a mclarenest még Hamilton is megelőzte. Bár Norris visszaszerezte a pozíciót, kigyorsítás közben lecsúszott a pályáról, így maga elé kellett engednie Hamiltont.
A 38. körben furcsa anomália támadt a televíziós közvetítésben. Hiába haladt George Russell a második helyen a Mercedesszel, a verseny állását mutató torony az utolsó helyre sorolta őt. A grafikát így le is vették a képernyő széléről.
Tíz körrel a vége előtt Piastri, Russell, Leclerc, Norris, Hamilton, Gasly, Verstappen, Ocon, Doohan és Tsunoda alkotta az első tízet.
Hamarosan Russell egy érdekes rádióüzenetet kapott a versenymérnöktől: időmérési probléma miatt gond akadt az állítható hátsó szárnnyal, így a futam hátralévő részében a csapat mondta meg, mikor nyithatja a DRS-t. Sőt! Pár körrel később már azt mondták a britnek, hogy elsötétülhet a kormányon elhelyezett kijelzője.
A 49. körben Lando Norris és Charles Leclerc között alakult ki kemény csata. A ferraris a végletekig elment: az első kanyar után direkt lassan gyorsított ki, hogy megzavarja Norrist, a négyes kanyarban pedig szinte letolta a pályáról a McLaren versenyzőjét. Az előzés ekkor még nem sikerült, de pár körrel később már igen! Norris ezután a második Russell után eredt.
Három körrel a vége előtt Piastri előnye már 10 másodpercre hízott, miközben Norris utolérte Russellt. Innentől kemény csata kezdődött a második helyért: Norris többször nyithatta a DRS-t, az utolsó körre fordulva pedig be is szúrt a Russell mellé az egyes kanyarban. A Mercedes versenyzője azonban kivédekezte a támadást.
Piastri magabiztosan nyert, Russell a második, Norris pedig harmadik lett.
Versenyző | Csapat | Hátrány | |
1. | Oscar Piastri | McLaren | --- |
2. | George Russell | Mercedes | +15,499 |
3. | Lando Norris | McLaren | +16,273 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | +19,679 |
5. | Lewis Hamilton | Ferrari | +27,993 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | +34,395 |
7. | Pierre Gasly | Alpine | +36,002 |
8. | Esteban Ocon | Haas | +44,244 |
9. | Yuki Tsunoda | Red Bull | +45,061 |
10. | Oliver Bearman | Haas | +47,594 |
11. | Kimi Antonelli | Mercedes | +48,016 |
12. | Alexander Albon | Williams | +48,839 |
13. | Jack Doohan | Alpine | +52,806 |
14. | Nico Hülkenberg | Sauber | +53,472 |
15. | Isack Hadjar | Racing Bulls | +56,314 |
16. | Fernando Alonso | Aston Martin | +1:00,340 |
17. | Liam Lawson | Racing Bulls | +1:04,435 |
18. | Lance Stroll | Aston Martin | +1:05,489 |
19. | Gabriel Bortoleto | Sauber | +1:06,872 |
20. | Carlos Sainz | Williams | Kiesett |

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
