F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon. Lando Norris és a Red Bull gyenge hétvégét zárt, Lewis Hamilton viszont végre kezd összebarátkozni a Ferrarival! Lássuk a Bahreini Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb?
Lando Norris már az előszezoni tesztek után sem rejtette véka alá, hogy nem érzi magát komfortosan a 2025-ös McLarenben. Bár a brit pilóta később megnyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, előre jelezte, hogy a bahreini versenypálya kihozhatja az autó gyengeségeit.
Ez meg is történt: Norris egy gyenge időmérő után csak a hatodik lett a hétvégén, s bár a versenyen felküzdötte magát a harmadik helyre, valós győzelmi esélyei nem voltak. Csakhogy eközben Oscar Piastri a másik McLarenben ülve pályafutása talán legjobb hétvégéjét teljesítette: az időmérőn egyedüliként futott 1:29-es kört, a versenyen pedig magabiztos rajt-cél győzelmet aratott.

Bár Piastri kiemelkedő formája és Norris küszködése Bahreinben vált igazán látványossá, a brit már Japánban és Kínában sem volt olyan meggyőző, mint a szezonnyitón. Aggasztó, hogy nem újkeletű problémáról van szó, a megoldás pedig nem egyértelmű.
"Valami nem klappol köztem és az autó között. Nem tudok olyan köröket futni, mint tavaly. Akkor minden kanyarban tudtam, hogy mi és hogyan történik az autóval. Úgy éreztem, teljesen én irányítok. Idén viszont nem is lehetne másabb a helyzet. Még Ausztráliában sem éreztem magam magabiztosnak [...], akár nyertem, akár nem. Az autó megagyors, ami jelenleg segít elfedni a problémák egy részét. De a közelében sem vagyok annak a helyzetnek, amiben tavaly voltam" - idézte Norrist a futamot követően a motorsport.com.
Mindeközben Andreas Stella csapatfőnök igyekezett megvédeni a versenyzőjét, és a csapat felelősségét hangsúlyozta. „ [Norris] feltartja a kezét, és teljesen felmenti a csapatot a felelősség alól azzal, hogy "ez én voltam, nem a csapat". Ami egyáltalán nem igaz. Voltak dolgok, amiket mi sem csináltunk jól, és amelyek megnehezítették Lando dolgát. Ezeket technikai szempontból pontosan ismerjük. Lando alkalmazkodik ehhez, és együtt dolgozunk a megoldáson. Más versenyzők ilyenkor azonnal a csapatot hibáztatják, de Lando nem ilyen. Pontosan értjük, mi történik, és bár ez egy kis alkalmazkodást igényel majd Landótól és a csapattól is, nagyon bizakodóak vagyunk, hogy sikerül megoldani." - idézi a vezetőt a formula.hu.
Bármi is legyen a háttérben, Norrisnak és a csapatnak mielőbb meg kell találnia a magoldást a problémákra. Ha Oscar Piastri kiemelkedő formája tovább folytatódik, a brit könnyen komoly hátrányba kerülhet a világbajnoki címért folytatott harcban.
Bajban a Red Bull
Nem csak Lando Norris teljesített az elvárások alatt Bahreinben. A Red Bull talán az elmúlt évek leggyengébb versenyét produkálta: Max Verstappen csak hetedik lett az időmérőn, a futamon pedig látványos szenvedés után hatodikként futott be, 34 másodperc hátrányban Piastri mögött. Yuki Tsunoda a tizedik helyről rajtolva végül kilencedik lett.
Egyre egyértelműbbnek tűnik, hogy a bikáknál komoly a gond, ezt pedig már a csapat sem tagadja. "Ez egy nagyon nehéz nap volt a Red Bull számára, ez minnyájunknak egyértelmű. A lehető leghamarabb teljesítményt kell találnunk [...]. Az autó nem a leggyorsabb, a boxkiállások pedig nem működnek. Ez elfogadhatatlan." - nyilatkozta Helmut Marko, a csapat kulcsember, aki szerint nagyon sok problémájuk van, a csapat bahreini teljesítményét pedig "rendkívül aggasztónak" nevezete.
Ráadásul a világbajnoki címek elbukásán kívül komoly következménye is lehet annak, ha a csapat nem tud érdemben javulni. Bár Max Verstappennek 2028 végéig szerződése van a bikákkal, ha a Red Bull nem ad neki megfelelő autót, jogában áll eligazolni. Mikor Markót arról kérdezték, aggódik-e emiatt, a formula.hu szerint meglepő őszinteséggel válaszolt: "Nagyon! Fejlődnünk kell a közeljövőben, hogy olyan autója legyen, amellyel győzni tud."
Hamilton végre kezdi megérteni a Ferrarit
Bár a kínai sprintfutamot megnyerte, Lewis Hamilton mégsem találta az összhangot a Ferrari 2025-ös autójával. Úgy tűnt, ez a tendencia a Bahreini Nagydíjon is folytatódik, hiszen a rutinos hétszeres világbajnok csak a kilencedik helyet szerezte meg az időmérőn.
Vasárnap azonban fordult a kocka: miközben csapattársa, Charles Leclerc két helyet is veszített, Hamilton négyet előzve ötödik lett. Ami ennél is fontosabb azonban, hogy saját elmondása szerint végre kezdi megérteni a Ferrari működését. "Egyértelmű, hogy mi emberek nagyon ragaszkodunk a beidegződéseinkhez. Olyan sokáig vezettem ugyanannak a csapatnak az autóját, hogy... most egy új autóban ülök, ami teljesen más vezetési stílust igényel. Most használom a motorféket - ilyet pedig sosem csináltam az elmúlt években. A fékek is nagyon mások: Brembót használunk, miközben az elmúlt 15 évben a CI-hez [Carbon Industrie] szoktam hozzá. Az autót nagyon máshogyan kell vezetni, én pedig ehhez alkalmazkodom. Azt hiszem, lassan végre ráérzek, és sikerül eltalálni az egyensúlyt" - nyilatkozta Hamilton, aki a következő hétvégén már alkalmazni fogja a Bahreinben tanultakat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
