- Koncepcióautót mutatott a Skoda, ami a Favoritot idézi.
- Hasonlóak a fényszórók, a logó elhelyezése és a sziluett.
- Ez egyelőre csak egy múltidéző koncepció, semmi több.
- Ötvöznék a múlt dizájnját a jövő technológiájával.
Vagány koncepciót mutatott a Skoda, amely lényegében az 1987 és 1994 között gyártott Favorit utódja. Dizájnban tisztelegnek a legjobb esetben is 31 éves kisautó előtt, miközben a modern igényeknek megfelelően egy bumfordi SUV lett a Favorit Concept. Az eredeti Favorit fontos volt a Skodának, hiszen egyfelől ez volt az első orr-középmotoros, tehát modern felépítésű autójuk, másfelől ez volt az első olyan típus, amihez már a Volkswagen is jótékonyan hozzányúlt.

Érdekes, hogy amennyire tiszteleg az elődök előtt, éppen annyira szakított a hagyományokkal a koncepció, hiszen lemaradt róla a Skoda jelenleg használt egyenmaszkja. Helyette a Renault 5-éhez hasonló orrot rajzoltak, amin csupán alulra került néhány filigrán szellőzőnyílás. Olyannyira koncepció fázisban van a típus, hogy egyelőre fényszórót sem rajzoltak neki, csak a nappali menetfény LED-jei díszítik az autó orrát. Az eredeti Favorit előtt tisztelegve a Skoda felirat nem középre került, hanem eltolták oldalra – mint a ráncfelvarrás előtti Favoritokon.

A koncepció hátsó része is a Favoritot idézi, de itt már erősen kell hunyorítani, hogy belelássuk. Talán a legjellegzetesebb hasonlóság, hogy mind a két autó egy praktikus hatchback, vaskos C-oszlopokkal. Ami különösen érdekes a koncepción, hogy a kilincsek az oldalajtók esetében a B-oszlophoz kerültek, tehát feltételezzük: a hátsók öngyilkos ajtók.

A koncepció egyelőre csak a digitális térben létezik és nehéz megmondani, hogy kezd-e vele bármit a Skoda. Jelenleg ez csak egy demonstráció annak kapcsán, hogy milyen irányba szeretnének elmenni a modern autók fejlesztésével. Közleményükben arról írnak, hogy a jövőben is szeretnék ötvözni a múltat és a jelent, erre pedig jó példa a Favorit Concept, ami bár a bő 30 éves elődöt idézi, mégis elektromos hajtásláncot kapott – elméletben.
