Golf Plus: igazi kompakt egyterű a VW-től

2004.12.02. 12:37

A VW legújabb modellje az ötüléses egyterűek piacán igyekszik újabb híveket szerezni a márkának. A Golf Plus azokat a vásárlókat célozza, akik a Tourant túl nagydarabnak, a Golfot viszont túl szűknek érzik, illetve hiányolják a Golfból az egyterűek praktikus megoldásait. Az újdonság széltében és hosszában pont ugyanakkora mint a Golf, a magassága viszont 1,58 méterre nőtt, így épp 95 mm-el nő a Plus az alapjául szolgáló modell fölé. Bár a formatervet úgy alakították ki, hogy jobban emlékeztessen a Golfra mint bármi másra, az arányok ismerősek lehetnek. A Golf Plus összhatásában a Seat Alteára emlékeztethet, és ezt a méretei is alátámasztják: a két autó közt minden irányban legfeljebb egy-két centiméter eltérés mutatkozik.

Az új VW egyterű egyik legnagyobb erénye a hosszirányban állítható hátsó üléssor lehet: a háromszemélyes ülőalkalmatosság 160 mm-es úton mozgatható, így könnyedén megnövelhető az utasok lábtere vagy a csomagtér mérete - persze egymás rovására. A Golf Plus csomagtere így is legalább 395 literes, ami eleve nem kevés, előretolt ülésekkel azonban 505 liternyi tér nyerhető, a hátsó ülések lehajtásával pedig 1,45 köbméter áll a leendő tulajdonos rendelkezésére. A hátsó üléstámlákat három részletben lehet fel- vagy lehajtani. A középső támla, amely az ülés szélességének 20%-át adja, ráadásul pohártartókkal felszerelt kis asztalkaként lehajtható, sőt, ez az üléstámla akár praktikus tárolórekesszé is alakítható. A két első ülés közti térnek szintén fontos funkciók jutnak: az itt elhelyezett doboz a klímaberendezéssel ellátott Golf Plus változatokban hűthető, de ide kerülhet a CD-váltó, a DVD-lejátszó, illetve egy 220 voltos csatlakozó is, amelyről például hordozható számítógépet táplálhatnak az utasok.

A Golf Plus műszaki szempontból semmiféle újdonságot nem hozott: a futómű, a fékrendszer, az erőátvitel és a motorpaletta egyaránt ismerős lehet a Golfból. Az autót eleinte négyféle motorral készítik: kapható lesz 1,4 literes 75 lóerős valamint 1,6 literes 115 lóerős közvetlen befecskendezéses benzinmotorral, valamint egy 105 és egy 140 lóerős turbódízellel. 2005 első felében aztán még három motorral egészül ki a kínálat: az olcsó 102 lóerős 1,6 literes négyhengeressel, a kétliteres 150 lovas FSI motorral és egy 90 lóerős alap-dízellel. A kuplungpedál nélküli Golf Plusok kétféle váltót kaphatnak: a benzinmotorok mellé Tiptronic rendszerű kézzel is kapcsolható automata jár, a dízelmotorokhoz viszont a robotizált mechaniukus DSG váltót társítják.

A Golf Plus bemutatóját a mai napon tartották a Bologna Motor Show-n, a forgalmazás pedig 2005 januárjában kezdődik Németországban. Az év közepére a Golf Plus már egész Európában kapható lesz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.