MX-Crossport: hobbiterepjáró-tanulmány a Mazdától

2004.12.15. 11:56

Detroitban újra szólhat a zoom-zoom, méghozzá ezúttal egy szabadidőautó-tanulmány jóvoltából. Az MX-Crossport egy újabb kísérlet a különféle kategóriák ötvözésére, és bár már láttunk hasonlót - elég csak a Maserati Kubangra vagy az Alfa Kamalra gonodolni - úgy tűnik, a Mazda tervezőinek sikerült összhangot teremteni a terepjárók magas építése és a márka sportos arculata között.

A tanulmányautó felépítménye ötajtós és csapott hátú, így leginkább a Mazda3-hoz hasonlítható, de a vaskos sárvédőívek és a tető dinamikus íve még sportosabb összhatást eredményeznek. A terepjáró képességre egyedül az óriási, 20 hüvelykes felnikre szerelt 275/45-ös gumiabroncsok, illetve az általuk biztosított nagy hasmagasság utal. Az MX-Crossport arányai is meglehetősen szokatlanok: a kompakt modellt sejtető 4,63 méteres hosszhoz szokatlanul nagy, 1,93 méteres szélesség, terepjárókhoz mérten kicsi, 1,63 méteres magasság és viszonylag hosszú, 2,795 méteres tengelytáv párosul.

Az autó belül jó néhány szokatlan megoldást vonultat fel: a gömbszelet-forma középső érintőkijelző, az elektrokromatikus üvegtető vagy az egysínű ülések persze elsősorban a tanulmány különlegessé tételét szolgálják, aligha valószínű, hogy a közeljövőben találkozhatunk velük a Mazda szériamodelljein.

Az elmúlt néhány évben a Mazda MX jelzésű tanulmányautói egytől egyig sorozatgyártásba kerültek, és bár a gyártó sajtóközleményében az áll, hogy még nem született döntés a típus sorsáról, nem lepődnénk meg, ha egy éven belül találkoznánk a Tribute-ot leváltó szériaváltozattal valamelyik nagyobb autókiállításon...

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.